شیراز-ایرنا- پیکر شهید امنیت اباذر رخ بخش که چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۱ و همزمان با حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) در یکی از خیابان‌های شیراز مورد ضرب و شتم اغتشاشگران قرار گرفت و ۱۱ آذرماه به علت شدت عفونت ناشی از جراحات جان باخت، تشییع شد.

پیکر پاک این شهید امنیت جمعه ۱۸ آذرماه گرداگرد ضریح مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) طواف داده و پس از اقامه نماز، توسط نمازگزاران جمعه شیراز تشییع شد.

در ادامه این مراسم، پیکر مطهر شهید به دارالرحمه شیراز منتقل و به خاک سپرده شد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در بخشی از خطبه‌های نمازجمعه سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی در این باره گفت: باید به این شهید سربلند ادای احترام کنیم، او راننده بود که پیاده‌اش کردند و با ضربات چاقو به وی آسیب زدند.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام با اشاره به حمله اغتشاشگران به این شهید افزود: این چه ظلمی است که به مردم می‌کنند؟ غیر از نفرت بین مردم چیزی دستگیر این گروهک‌ها و معاندین نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهید رخ بخش با وجود اینکه چاقو خورده بود پای کار انقلاب و نظام محکم به ما قوت قلب می‌داد.

شهید رخ بخش ساعاتی قبل از حمله اغتشاشگران به وی

پیش از این، فرماندار شیراز ۱۲ آذرماه به ایرنا گفت: راننده‌ای که شامگاه چهارم آبان‌ماه امسال و همزمان با حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) مورد ضرب و شتم اغتشاشگران در شیراز قرار گرفت به علت شدت جراحات جان باخت.
لطف الله شیبانی افزود: اباذر رخ بخش راننده یکی از معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده که شامگاه چهارم آبان ماه امسال و همزمان با حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شیراز مورد ضرب و شتم تعدادی از اغتشاشگران قرار گرفت به علت شدت جراحات وارده روز جمعه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۱ جان باخت.
وی ادامه داد: این فرد چهارم آبان امسال مورد ضرب و شتم و اصابت ضربات چاقو اغتشاشگران قرار گرفته و به بیمارستان منتقل و تحت مداوا و عمل جراحی قرار گرفته و بعد از بهبود نسبی از بیمارستان نیز مرخص شده بود.
فرماندار شیراز اضافه کرد: به علت عفونت بعد از عمل، مجددا این فرد به بیمارستان منتقل شد که درنهایت به دلیل شدت وخامت حال، جان خود را از دست داد.