ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمنان در ضربه زدن به انقلاب گفت: نظام اسلامی ثابت و استوار به حیات جاودانه خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدباقر محمدی لایئینی شامگاه جمعه در آیین پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج علی ییلاقی که در بهشهر برگزار شد، افزود: در طول عمر با برکت انقلاب دشمنان از هیچ تلاش و کوششی برای ضربه زدن به این نظام الهی دریغ نکردند اما درایت رهبری و حضور بابصیرت مردم در عرصه‌های مختلف، تمام دسیسه های سازمان یافته بدخواهان این نظام الهی را نقش برآب کرد.

وی بر لزوم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: رمز بقا و ثبات نظام اسلامی در گرو تحقق این مهم است، چرا که ادامه راه شهدا همان ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌های سران استکبار است.

محمدی لایئینی با اشاره به دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، افزود: شهدا با گذشتن از تمام هستی خود و ایستادگی در برابر دشمن، عزت و سرافرازی را برای ما به ارمغان آورند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشورمان به تصرف دشمن درآید.

وی تصریح کرد: شهدا با تاسی از سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) باگذشت، ایثار و با اقتدار کامل در برابر دشمن ایستادگی کردند تا ما امروز در امنیت و آرامش باشیم و باید قدردان این همه از خودگذشتگی فرزندان پاک حضرت فاطمه زهرا (س) باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با بیان اینکه جانبازان جنگ تحمیلی بعنوان شهدای زنده، سند پرافتخار نظام اسلامی هستند و به یک الگوی تمام عیار برای تمام انسان‌های آزادیخواه جهان تبدیل شده‌اند، گفت: جانبازان و همسران آنها بر همه ما حجت هستند و حق بزرگی برگردن همه دارند.

آیت الله لائینی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، این بزرگ بانوی اسلامی را یک الگوی تمام عیار برای بشریت عنوان کرد و افزود: رویکرد انسان مومن، غیرگرایانه است و حضرت فاطمه (س) توجه و کمک کردن به دیگران را همواره در اولویت قرار می‌دادند.

آیین پنجمین سالگرد سردار شهید حاج علی ییلاقی در بهشهر

وی، نجابت، مروت، سخاوت، شجاعت، بخشش، نرم خویی، سعه صدر، صبر و بردباری، مهربانی، متانت، عفّت و پاک دامنی، خویشتن داری، حق گویی، حفظ اسرار، وفای به عهد و پیمان، صداقت و راستگویی، ایثار، تقوا و عبودیت و ساده زیستی را از ویژگی‌های بارز و منحصر به فرد حضرت فاطمه زهرا (س) ذکر کرد.

وی اظهار داشت: آن حضرت به نیازمندان رسیدگی و به همسایه ها توجه داشتند. اگر ما انسانها بتوانیم همین یک ویژگی را از حضرت فاطمه زهرا (س) کسب کنیم و آن را الگوی خود در زندگی قرار دهیم زندگی‌ مان به سمت‌ و سوی دیگری پیش می‌رود و اخلاق‌محور می‌شود.

امام جمعه ساری گفت: حضرت زهرا (س) فرزندانی را تربیت کرد که هر کدام از آنها نقش های تاثیرگذاری در اسلام داشتند و با ایفای نقش بی نظیر خود، درس عزت و سربلندی، عشق و وفاداری، تقوا و عبودیت، صبر و شکیبایی، شجاعت و کرامت، جهاد و مبارزه و ایثار و گذشت را از خود به یادگار گذاشتند و برای مسلمانان اسوه و الگو شدند.

وی، حق‌شناسی را از دیگر ویژگی‌های حضرت زهرا (س) عنوان کرد و گفت: این بانوی بزرگ اسلام در تمام زوایای زندگی خود نگاه می‌کردند که حق با چه کسی و کجاست و تا پای جان از حق پیروی می‌کردند و مدافع حق بودند.

شهدا الگویی تمام عیار برای بشریت


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران نیز در سخنانی گفت که الگونمایی از شهدا و ایثارگران منشا تحولاتی در جامعه و پاسخی کوبنده در مقابل اغتشاشات و سیاه‌ نمایی‌هایی دشمنان خواهد بود.

سعید کهنسال با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از رزمندگان همیشه پیروز لشکر ۲۵ کربلا مازندران به نیکی یاد می کنند، افزود: فرماندهان مازندرانی نقش ویژه ای در دفاع مقدس داشتند و مردم ایران دلاوری های لشکر ۲۵ کربلا را فراموش نخواهد کرد.

وی با اشاره به دلاورمردی‌های شهید حاج علی اکبر ییلاقی در هشت سال دفاع مقدس، ادامه داد: در وصیت‌نامه این شهید حضور داوطلبانه و آگاهانه با روحیه استکبارستیزی موج می زند و این خود درس بزرگی برای تمام انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه این انقلاب حاصل خون بهای شهدا است و همه ما باید برای موفقیت کشور تلاش کنیم، گفت: زمانی که فضای جامعه با شهید و شهادت عطرآگین شود، شاهد عفاف و اقتدار در همه زمینه‌ها خواهیم بود.

سردار شهید حاج علی ییلاقی اشرفی، فرمانده اسبق لشکر ۲۵ کربلا، در سال ۱۳۶۱ با مجروحیت شدید در جبهه‌های حق علیه باطل به مقام جانبازی نائل آمد و پس از ۳۴ سال تحمل رنج و درد جانبازی، در آذرماه سال ۱۳۹۶ به یاران شهیدش پیوست.

مازندران در هشت سال جنگ تحمیلی بیش‌ از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید را در راه پاسداری از کیان اسلامی تقدیم انقلاب کرد.