سنندج- ایرنا- تیم هیات هندبال شهرستان سنندج که به عنوان نماینده کردستان در مرحله نخست لیگ دسته یک هندبال بزرگسالان کشور حضور پیدا کرده بود با یک پیروزی و ۲ شکست به کار خود در این رقابت ها خاتمه داد.

به گزارش ایرنا، مرحله مقدماتی لیگ دسته یکم هندبال رده سنی بزرگسالان کشور با حضور ۱۷ تیم در چهار گروه و به میزبانی خرم آباد، بهبهان، دهدشت و کاشان به صورت متمرکز برگزار شد.

تیم هیات هندبال شهرستان سنندج با ترکیبی کاملا بومی به عنوان تنها نماینده کردستان در این مسابقات حضور پیدا کرد و در گروه(ب) رقابت‌ها، به مصاف تیم های پارس پویان سوزیانا بهبهان، شهرزاد لارستان و آلومینیوم اراک به میزبانی شهر بهبهان رفت.

هندبالیست‌های کردستانی در اولین دیدار خود با نتیجه ۳۲ – ۳۰، از سد تیم شهرزاد لارستان گذشتند، در دیدار با تیم پارس پویان سوزیانا بهبهان میزبان مسابقات با نتیجه ۲۹ - ۳۵ شکست خوردند و با نتیجه ۳۸ - ۲۸ هم مغلوب تیم آلومینیوم اراک شدند.

با این نتایج، هیات هندبال شهرستان سنندج با ۲ امتیاز در جایگاه سوم جدول رده بندی گروه چهارم قرار گرفت و ضمن حفظ سهمیه استان در فصل آینده از صعود به مرحله بعدی مسابقات باز ماند.

در پایان مرحله مقدماتی لیگ دسته یکم هندبال رده سنی بزرگسالان کشور ۲ تیم نخست هر گروه به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند و تیم سوم موفق به حفظ سهمیه استان شد و تیم چهارم نیز به لیگ استانی سقوط کرد.

۵۰۰ ورزشکار در رشته ورزشی هندبال در کردستان فعالیت دارند.