بجنورد-ایرنا- معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان شیروان گفت: ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی این شهرستان در سالجاری مصوب شد که تاکنون ۵۳ درصد آن جذب شده است.

سید وحید میرزامحمدزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی این شهرستان جذب شده است و بیشترین اعتبارات در حوزه راهسازی و آب و فاضلاب هزینه شد.

وی تصریح کرد: ۹۰ درصد اعتبارات شهرستان برای تکمیل طرح های نیمه تمام و راکد هزینه می شود و فعلا پروژه جدیدی تعریف نمی‌شود مگر این که ضرورت داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شیروان افزود: اعتبارات مصوب شده برای ۱۵۰ پروژه عمرانی در دست اجرای شهرستان تعریف شده است که توسط ۳۰ دستگاه اجرایی انجام می شود.

وی عنوان کرد: اعتبارات مزبور در قالب ۳۰ فصل توزیع می شود و راهداری و حمل و نقل جاده ای با ۲۴ درصد، آب و فاضلاب با ۱۲ درصد و کشاورزی و منابع طبیعی با ۱۲ درصد بیشترین سهم اعتبارات امسال را به خود اختصاص دادند.

میرزامحمدزاده ادامه داد: از مجموع کل اعتبارات مصوب شده؛ ۷۵۷ میلیارد و ۱۰۸ میلیون ریال از محل تملک دارایی سرمایه ای استانی، ۱۶۹ میلیارد و ۷۸۶ میلیون ریال اعتبارات سه درصد حاصل از نفت خام و گاز طبیعی و مابقی اعتبارات استانی استفاده متوازن از امکانات کشور است.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.