مشهد-ایرنا- عضو مرکز یونسکو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی ۱۰ ماه اخیر این مرکز، سه طرح بزرگ بین المللی را به سفارش سازمان بهداشت جهانی اجرا کرده است.

دکتر سوسن درودی روز یکشنبه در حاشیه جشنواره ایده پردازی در حوزه فناوری اطلاعات سلامت به خبرنگاران گفت: این طرح ها عبارتند از ارزیابی غنی سازی آرد با اسید فولیک و آهن در سطح ملی، بررسی وضعیت تغذیه ای گروه های مختلف سنی پس از همه گیری کرونا و بررسی فاکتورهای تغذیه ای بیماری های قلبی و عروقی در ایران.

وی ادامه داد: تمامی این طرح در مراحل پایانی خود است و تا یک ماه دیگر به اتمام خواهد رسید که پس از آن می توان با بررسی داده ها به نتایج دست یافت.

عضو مرکز یونسکو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای هر یک از این سه طرح بر اساس موضوع، ۸۷ کارخانه در حوزه غنی سازی آرد، سه هزار مبتلای به کرونا و ۹ هزار نفر در موضوع بیماری های قلبی و عروقی مورد تحقیق قرار گرفتند و معیارهای مختلف در آنان بررسی شد.

درودی با بیان این که مرکز یونسکو دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاییز سال گذشته به بهره برداری رسیده است افزود: افزایش پذیرش دانشجو در سطح بین‌الملل، گسترش همکاری‌ با دانشگاه‌های کشور عراق و سوییس و برگزاری کنگره‌های بین‌المللی با موضوع تغذیه سالم از مهمترین اهداف این مرکز است.

مرکز یونسکو دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۶ عضو هیات علمی، پنج کارشناس، پنج دانشجوی پسا دکتری و یک دانشجوی دکتری تشکیل شده است.