تهران- ایرنا- رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به فرارسیدن زمان بررسی و تصویب بودجه سال آینده و برنامه توسعه هفتم، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این فرصت برای پرکردن خلأ تاریخی مهارت‌آموزی اقدام کند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، «ولی اسماعیلی» در دومین جشنواره ملی پژوهش‌های مهارت‌محور اظهار داشت اکنون زمان چانه‌زنی است تا با این امتیاز ویژه به موضوع مهارت‌آموزی و پژوهش بپردازیم.

وی افزود: آمادگی داریم تا در مجلس و کمیسیون‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به موضوع مهارت‌آموزی و تأمین اعتبار بپردازیم چرا که احساس می‌کنیم موضوع مهارت ورزی باید در کشور حل شود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی از مهم‌ترین مسائلی است که مغفول مانده گفت: همه‌جا موضوع اشتغال بامهارت‌های فنی و حرفه‌ای گره‌خورده است؛ ازاین‌رو باید به هوشمندسازی و تجهیز کارگاه‌ها و توسعه مهارت‌ها باز گردیم.

وی ادامه داد: در صورتی توانمند خواهیم شد که به آموزش‌ها تأکید کنیم تا به آرزوی چشم‌انداز ۲۰ساله ترسیم شده دست یابیم.

وی با تأکید بر اینکه همه یکدست و یک رای به دنبال این هستیم که مهارت و پژوهش جایگاه ویژه‌ای داشته باشد گفت: با وجود سخنرانی‌ها و تا کیدهای رهبری، ما در بحث مهارت و پژوهش خیلی غفلت کردیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ما کشور را گران اداره می‌کنیم دولت و مجلس هر روز به کارمندان اضافه می‌کنند این امر به‌خاطر خلأ در آموزش‌ها و مهارت‌هاست که همه مردم گرایش به میز و صندلی نشینی دارند.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ‌های آموزش فنی و حرفه‌ای باید فرهنگ‌سازی شود گفت: معرفی و تأکید بر مهارت‌آموزی نیاز است تا از سوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای موردتوجه قرار گیرد ضمن اینکه در مجلس تعارف با مسئولان نداریم وظیفه صدای خانه ملت است که خلأها را رفع کند و در جاهایی که کم‌کارها و سهل‌انگاری‌ها رخ می‌دهد به نقاط ضعف اشاره و مردم را در جریان امور بگذارد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با تأکید بر مهارت‌ها باید خانواده‌ها از مهارت‌آموزی استقبال کنند.