تهران- ایرنا- رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر رتبه‌بندی مربیان فنی و حرفه‌ای گفت: این امر باعث رقابت سازنده و ارتقای سطح آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا منادی سفیدان در دومین جشنواره ملی پژوهش‌های مهارت‌محور در سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: رتبه‌بندی مربیان را مانند رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته‌ایم تا از این طریق مربی‌ها با یکدیگر رقابت کرده و در جایگاه اصلی خود قرار بگیرند.

وی افزود: رتبه‌بندی مربیان، کیفیت مهارت‌آموزی در این سازمان فنی و حرفه‌ای را نیز ارتقا می‌بخشد.

منادی سفیدان با بیان اینکه کمیسیون آموزش مجلس، اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای را تدوین کرده است گفت: این طرح امروز در مجلس اعلام وصول شد.

وی ادامه داد: در این طرح، وظایف و رسالت‌های این سازمان در قالب توانمندی و افزایش مهارت در ایجاد اشتغال جوانان مورد تأکید قرار گرفته است ضمن اینکه قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز در ۲۰ ماده در این کمیسیون تصویب شده است که در آن‌همه مسائل بورسی، بیمه‌ای و گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان را عنوان کرده است که باید پژوهشگران آن را مطالعه کنند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با شتاب در توسعه مجموعه‌ها و شرکت‌های دانش بنیانی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه کل بودجه دولت سیزدهم ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است گفت: سهم شرکت‌های دانش‌بنیان یک‌سوم است که باید پیش از گذشته به موضوع دانش‌بنیان‌ها توجه کرد.

منادی سفیدان تأکید کرد: ایران در ۳۰ سال گذشته ۳۰۰ درصد در عرصه‌های مختلف از جمله ساخت قطعات هواپیما، نانو و فناوری رشد کرده است در بسیاری از شاخص‌ها رشد خوبی داشته‌ایم و رتبه ۱۴ علمی را کسب کرده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا واکسن کرونا وارد کردند درحالی‌که ما ۶ نوع واکسن ساخته‌ایم که یکی از این واکسن‌ها استنشاقی و کم‌نظیر است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کنار مهارت‌آموزی، باید پژوهش و تحقیق کنیم گفت: باید در بحث هوشمندسازی تلاش کنیم، سازمان فنی و حرفه‌ای باید آموزش‌ها را به‌روز کند و مشکلی نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امسال از محل تبصره ۱۶، سازمان فنی و حرفه‌ای را تأمین مالی خواهیم کرد ضمن اینکه در سال گذشته منابعی به این سازمان اختصاص دادیم.

منادی سفیدان با تأکید بر اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، شرکت‌ها و آموزشگاه‌های زیادی دارد گفت: بر اساس آمارها ۱۸ هزار آموزشگاه آزاد و دولتی داریم که باید از این مراکز نخبگان شناسایی شوند و به‌عنوان مربیان آینده تربیت شوند.