به گزارش ایرنا، این جشنواره در هشت بخش جداگانه برگزار شد و از میان ۴۸۳ اثر رسیده، ۲۴ اثر انتخاب شد که در هر بخش با اهدای لوح تقدیر و جوایز از نفرات اول تا سوم تقدیر شد.
با عنایت به نقش بی بدلیل پژوهش در توسعه همهجانبه و فرارسیدن هفته پژوهش، سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور جشنواره ملی و پژوهشهای مهارتمحور را در هشت بخش کتاب چاپی و الکترونیکی (تألیف یا ترجمه)، سند حرفه، پروژههای ارزشیابی مهارت و آزمونهای عملکردی، محتوای الکترونیکی تولید شده، مقالات علمیپژوهشی و علمی ترویجی، مقالات اقدامپژوهی (کاربردی)، پایاننامههای دانشجویی (کارشناسی ارشد و دکترا) مرتبط با حوزه مهارتآموزی و طرحهای پژوهشی برگزار شد.
معاون پژوهش سازمان آموزش فنی و حرفهای در این جشنواره با اشاره به حمایت از پایاننامهها و رسالههای دانشجویی در حوزه مهارتآموزی اظهار داشت: طرحهای پژوهشی مصوب شده با تأکید بر کاربردیبودن پژوهشها و حمایت از پایاننامهها و رسالههای پسادکتراست.
علی حسین شهریور افزود: برای طرحهای پژوهشی از ناظران درون و برون سازمان بهره گرفتهایم، همچنین در مدت کوتاه یکماهه که فراخوان دادیم، نزدیک به ۳۷ پایاننامه دانشجویی دریافت شد که ۱۴ مورد مربوط به دانشجویان دانشگاهها و ۲۱ پایاننامه متعلق به دانشجویان سازمان فنی و حرفهای بوده است.
وی از درخواست تأسیس مؤسسه پژوهشی نوع سوم با همکاری دانشگاه تهران خبر داد و ابراز امیدواری کرد: بهزودی شاهد راهاندازی آن باشیم.
معاون سازمان آموزش فنی و حرفهای، گزارشی از جشنوارههای ملی پژوهشهای مهارتمحور عنوان کرد و گفت:
۴۸۳ اثر به سازمان رسیده که ۲۰۰ اثر خارج از سازمان و ۲۸۳ اثر از درون سازمان بوده است.
شهریور ادامه داد: همچنین از مجموع ۱۲ اثر پژوهشی، ۱۰ مورد برونسازمانی و ۲ مورد درونسازمانی بوده و در بخش سند حرفه نیز ۱۰۹ اثر دریافت کردیم که ۵۰ اثر درونسازمانی و ۵۹ اثر برونسازمانی بوده است.