بیرجند - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: طی ۱۲ ساعت گذشته ۵۹۰ کیلومتر عملیات برف‌روبی در محورهای مواصلاتی درگیر بارش برف استان انجام شده است و عملیات پاکسازی ادامه دارد.

اسدالله جلال‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان، زیرکوه و بیرجند از صبح امروز درگیر بارش برف بوده‌اند.

وی بیان کرد: در محورهای اصلی بیرجند - سربیشه، زیرکوه - زهان، سربیشه - شوسف، سربیشه - درح، سربیشه - درمیان، منصورآباد - قهستان - زهان، محورهای روستایی شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، درمیان، زیرکوه و نهبندان بارش برف گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات نیمه‌سنگین و سنگین از جمله برف‌روب، لودر، گریدر و شن و نمک پاش با همکاری ۶۷ نیروی راهدار عملیات پاکسازی محورهای استان را انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: در پی عملیات راهداری زمستانی در این محورها ۵۹۰ کیلومتر راه برف‌روبی و ۱۶۰ تن شن و ماسه مصرف شده است.

جلال‌زاده گفت: عملیات برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی به‌صورت مستمر و فعال ادامه دارد و اولویت با محورهای شریانی، اصلی و فرعی پرتردد بوده پس از آن محورهای فرعی، روستایی بازگشایی می‌شود تا مردم مشکلی در راه‌های مواصلاتی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه اکیپ‌های راهداری با تجهیزات کامل در جاده‌ها آماده‌باش هستند افزود: شماره تلفن گویای ۱۴۱ و سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور و اپلیکیشن ۱۴۱ به‌طور ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره سامانه بارشی جدید که از اواخر وقت دیروز (شنبه) فعال شد و امروز شدت گرفت، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بارش برف امروز چهره بسیاری از مناطق استان را سفیدپوش کرد و براساس هشدار هواشناسی، لغزندگی و یخ‌زدگی سطح جاده‌ها، امکان اختلال در ناوگان حمل و نقل و کاهش دید در اثر تشکیل مه دور از انتظار نیست.