قم - ایرنا - آیین وداع با پیکر پاک و مطهر شهید مدافع امنیت، «حسن مختارزاده» یکشنبه شب با حضور قشرهای مختلف مردم در حرم حضرت معصومه (س) در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین که با ذکر مصیبت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) همراه بود، یکی از استادان حوزه علمیه قم طی سخنانی اخلاص را از ویژگی‌های بارز شهیدان دانست و اظهار داشت: شهیدان به‌واسطه پاکی قلب و اخلاصی که در نیت خود داشتند، خون پاکشان را در راه خدا اهدا کردند.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد با تاکید بر اینکه شهیدان هیچ هدفی جز کسب رضایت پروردگار نداشتند، گفت: خانواده شهیدان نیز باید در همان مسیری که شهدا گام نهادند، حرکت کنند.

وی افزود: خانواده شهدا نباید دنبال منافع مادی باشند، البته دولت نیز در نظام‌اسلامی موظف است، به این خانواده‌ها خدمت کند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: کاری که برای خشنودی خدا نباشد، کمترین ارزشی ندارد، و هیچ‌گاه هدف مورد نظر محقق نمی‌شود.

پیکر شهید حسن مختارزاده که عصر امروز پس از تشییع باشکوه در تهران به قم انتقال یافته بود، پس از ورود به حرم کریمه اهل بیت مورد استقبال زائران قرار گرفت.

مردم و زائران حاضر در این آیین با فریادهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود، مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر فتنه‌گر، خشم و انزجار خود را نسبت به اغتشاش‌گران و اخلال‌گران در نظم و امنیت کشور نشان دادند.

همچنین پیکر این طلبه بسیجی عصر فردا پس از اقامه نماز میت در حرم حضرت معصومه‌ (س) به طرف گلزار شهیدان علی بن جعفر (ع) تشییع و در کنار شهدای گلگون کفن جنگ تحمیلی و مدافع حرم به خاک سپرده خواهد شد.

حسن مختارزاده عضو گردان بسیجیان سعادت‌آباد تهران، و طلبه پایه ششم مدرسه علمیه عترت آل محمد(ص) قم، که مدتی قبل در درگیری با اغتشاشگران دچار صدمه و جراحت شده بود، هجدهم آذرماه جاری در بیمارستان بقیه‌الله(عج) به فیض عظیم شهادت نائل آمد.