پاکدشت - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت گفت: ۱۶ دستگاه ماینر استخراج رمز ارز در یکی از مناطق این شهرستان کشف و توقیف شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبر روز دوشنبه مرکز اطلاع‌رسانی ستاد فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، سرهنگ نجم‌الدین مرادی اظهار داشت: در پی وصول گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت مشکوک فردی در یک کارگاه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام اقدامات تخصصی و زیر نظر قرار دادن فعالیت افراد، کارگاه مذکور را شناسایی و با هماهنگی قضائی از محل بازرسی کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بازرسی از این محل،۱۶ دستگاه استخراج رمز ارز که از برق شهری برای کار غیرقانونی استفاده می‌کرد کشف و توقیف و یک نفر در این زمینه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

مرادی ارزش این دستگاه‌ها را بر اساس اعلام نظر کارشناسان سه میلیارد ریال اعلام کرد.

موتورسیکلت‌های میلیاردی قاچاق در پاکدشت توقیف شد

سرهنگ مرادی همچنین از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در عملیات ماموران پلیس امنیت این فرماندهی خبر داد.

وی گفت: ماموران پلیس امنیت فرماندهی انتظامی شهرستان پاکدشت در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به نگهداری از ۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین (۱۰۰۰ و ۱۳۰۰سی سی) می کند ، رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ماموران پس از انجام تحقیقات لازم و اطمینان از درستی موضوع، با اخذ مجوز از مرجع قضائی محل مذکور را مورد بازرسی قرار داده و موفق شدند تا ۲ دستگاه موتورسیکت که فاقد هرگونه مدارک معتبر بوده و به صورت قاچاق تهیه شده را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت ارزش موتورسیکلت‌های کشف شده را طبق نظر کارشناسان ۲۰ میلیاردریال اعلام کرد.

شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.