اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: حضور شهدا در جامعه مایه خیر و برکت است و به جامعه امید، نشاط و حرکت روبه جلو می‌دهد.

«بهنام نظری» روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، با اشاره به میزبانی استان مرکزی از پنج شهید گمنام در ایام فاطمیه (س) در اراک افزود: باید حضور شهدای گمنام را در استان مرکزی غنیمت دانست، چراکه شهدا زنده و حاضر هستند و عملکرد مسئولان را می‌بینند.

وی بیان کرد: باید آمادگی لازم صورت گیرد تا استقبال باشکوهی از بهترین بندگان خدا در استان مرکزی صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: مردم این استان همواره با حضور خود در مراسم شهدا نشان داده‌اند که پیرو راه شهدا و ولایت هستند و در ایام فاطمیه امسال که چنین افتخاری سهم استان است باید همه جانبه پای کار باشیم.

نظری اظهار داشت: تبعیت از ولایت، توصیه به حجاب و عفاف و استکبار ستیزی مهمترین توصیه شهدا در وصیت نامه هایشان است و تشییع شهدا بیعت با ولایت است.

وی اظهار داشت: همه فرمانداران که مسئول ستاد استقبال از شهدا هستند در کنار سایر دستگاه‌ها یک برنامه‌ریزی ویژه برای برگزاری برنامه‌های شهدای گمنام داشته باشند و فضا به نحوی فراهم شود که مردم در نقاط مختلف استان و بویژه در مناطق روستایی و حاشیه نشین از حضور ارزشمند شهدا بهره‌مند شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: خوشبختانه در این استان تجربیات ارزشمندی از جمله کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی وجود دارد که می توان با بهره‌گیری از آنها اینگونه مراسمات را به بهترین نحو مدیریت و برگزار کرد.

نظری تأکید کرد: رسانه‌ها در خصوص استقبال از شهدا و اطلاع رسانی برنامه های تشییع در شهرستان ها برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.

تشییع شهدای گمنام رزمایش عظیم فرهنگی و نمایش اقتدار است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی هم در این نشست گفت: تجلیل از شهدا گام برداشتن در مسیر شهدا است و همه باید به عنوان یک عمل صالح به آن نگاه کنند و البته اخلاص در نیت و تقوای در عمل شرط قبولی این عمل صالح است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» افزود: در خصوص تشییع شهدا باید آنچیزی که شأن شهدا است، مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: شهدا در پیشگاه خداوند از جایگاه بالایی برخوردارند و باید فرصت ایام تشییع شهدا در استان مرکزی را قدر دانست و به عنوان یک تکلیف دینی و انقلابی به این موضوع نگاه کرد و از سفره معنویتی که به برکت شهدا پهن می شود ابتدا خودمان بهره‌مند شویم و بعد دیگران را بهره مند کنیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تاکید کرد: تکریم شهدا کمتر از شهادت نیست و ما می خواهیم از بهترین بندگان خداوند تجلیل کنیم که همه هستی خود را برای دفاع از ارزش‌های اسلامی به میدان آوردند و برای ایران اسلامی آزادی، عزت، کرامت، اقتدار و امنیت حاصل کردند و به پاس دستاوردهای عظیمی که شهدا برای ما به ارمغان آوردند بنا است یک تجلیل باشکوه و مردمی از آنها صورت گیرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: شهدا با معرفت خود بهترین مسیر را انتخاب کردند و امروز ما باید نسبت به وظایف و رسالت هایمان آگاه باشیم و مهمترین مسئله ای که شهدا به آن اهتمام داشتند مسئله ولایت است و لذا پیروی از ولایت مهمترین پیام امروز شهدا است و به برکت خون مطهر شهدا انقلاب اسلامی در اوج اقتدار است.

سردار سرتیپ دوم کریمی عنوان کرد: استان مرکزی در ایام فاطمیه افتخار میزبانی پنج شهید گمنام را دارد و امید است در ۱۲ روزی که شهدا در این استان حضور دارند، در همه شهرستان ها برنامه‌های متنوعی برگزار شود.

وی تصریح کرد: آمادگی همه جانبه برای استقبال باشکوه از شهدای گمنام یک ضرورت است و همه باید کمک کنند مردم استان مرکزی از نعمت و عطر شهدا به خوبی بهره مند شوند.