تهران- ایرنا- در دومین روز جشنواره سینماحقیقت، تعداد مخاطبان بیشتری به پردیس ملت آمدند و برای نخستین‌بار، جمعیت برای ورود به سالن، صف تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، دومین روز جشنواره سینماحقیقت همان‌گونه که انتظار می‌رفت، تحت‌تاثیر ۲ نام بود؛ برزخی‌ها و نادر طالب‌زاده.

برزخی‌ها که پیش از جشنواره، سروصدای بسیاری به راه انداخته بود و بسیاری از مستنددوستان در انتظار نمایش این فیلم بودند، نخستین نمایش خود را در سالن ۶ برگزار کرد. این نمایش که در ساعت ۱۴ برپا شد، سبب گشت تا نخستین صف برای فیلم‌های جشنواره امسال تشکیل شود و در اتفاقی خوب، تعداد حضار، از تعداد صندلی‌های سالن بیشتر بود.

در طول نمایش فیلم نیز عده‌ای تلاش داشتند تا به‌صورت ایستاده، فیلم را تماشا کنند که این امکان برای آنها مقدور نشد. همچنین در طول نمایش این فیلم، کسی سالن را ترک نکرد و تمام ظرفیت پر بود. البته عارف افشار؛ کارگردان فیلم در پایان نمایش اثر خود، دقایقی کوتاه برای مخاطبان سالن حرف زد و عنوان کرد که سخت‌ترین بخش این فیلم، راضی کردن هنرمندان برای گفت‌وگو بوده است به‌طوری‌که برای راضی کردن برخی از آنها، بیش از یک سال زمان صرف کرده است.

وی همچنین به نخستین نمایش فیلم خود در جشنواره واکنش نشان داد و عنوان کرد که هم روز خوبی برای این کار در نظر گرفته نشده و هم ساعت و سالن مناسبی به این فیلم اختصاص داده نشده است. مخاطبان این فیلم نیز در پایان نمایش اثر و پس از پایان سخنان افشار، به شکلی ویژه تشویق کردند.

در این روز، بر تعداد مخاطبان جشنواره نیز افزوده شد و به جز مخاطبان عادی، می‌شد حضور چندین هنرمند خارجی را نیز در پردیس ملت مشاهده کرد. در این روز، تعداد صندلی‌های بیشتری برای نمایش آثار، مخصوصا فیلم‌های مستند کوتاه اشغال شد و میزان همهمه مخاطبان در راهروها و مبادی سالن‌های نمایش آثار، بیشتر بود.

بزرگداشت مرحوم نادر طالب‌زاده نیز همان‌گونه که انتظار می‌رفت با استقبال خوبی مواجه شد. در این مراسم نیز حضور چهره‌های خارجی مشهود بود و تقریبا تمامی صندلی‌های سالن پر شده بود که این میزان جمعیت برای یک بزرگداشت، خوب ارزیابی می‌شود.

در این روز نیز تعدد موضوعات در آثار مستند، برگ برنده‌ای بود که سبب شد تا تنوع خوبی در چیدمان مفهومی آثار شکل بگیرد و مخاطب، از تماشای این آثار، بی‌حوصله نشود.

میزان مخاطبان در این روز برای آثاری چون برزخی‌ها، دیافراگم، پائیز پنجاه سالگی، خونه مامان شکوه و جاده استخوان، بیش از دیگر فیلم‌ها بود. ضمن اینکه استقبال خوبی از نمایش فیلم گوش شیطون، کر که در بخش خارج از مسابقه قرار دارد، به عمل آمد.

در دومین روز جشنواره سینماحقیقت، فضای خوبی برای فیلم دیدن مهیا شده است. هیچ تاخیری تا این روز برای نمایش فیلم‌ها صورت نگرفته است و استقبال خوبی از مجموع این دو روز به عمل آمده است. وضعیت پارکینگ نیز به خوبی ساماندهی شده و اندک مشکلاتی که در این حوزه برای جشنواره فیلم کوتاه تهران وجود داشت، اکنون و در طول ۲ روز نخست برگزاری جشنواره سینماحقیقت دیده نشد.

حالا باید منتظر ماند و دید که این جشنواره برای روزهای آینده که التهاب تماشای آثار، طبیعتا بیشتر می‌شود، تا چه اندازه می‌تواند این رویکرد درست خود را حفظ ‌کند.