بجنورد- ایرنا- سرپرست شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در راستای اجرای توزیع عادلانه یارانه‌ها با عنوان دامدار کارت برای پرداخت به دامداران تخصیص یافت.

سیدمحمود سیدالحسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحله اول تسهیلات دامدار کارت با پرداخت ۲۵۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به پنج هزار و ۱۲۶ نفر از دامداران سنتی و صنعتی استان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: مرحله دوم این تسهیلات نیز با ۸۰ میلیارد تومان برای خرید نهاده‌های دامی به دامپروران و مرغ‌داران این استان پرداخت می شود.

سیدالحسینی افزود: صدور دامدار کارت به عنوان یک تسهیلات ویژه و سرمایه در گردش برای تامین نهاده های مورد نیاز و مواد اولیه (بخش‌های دام و طیور) تولید در نظر گرفته شده است و با سهولت بیشتری در اختیار متقاضیان قرارخواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، دامدار کارت از سال گذشته برای کمک به دامداران صادر شد و تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ بهره ۱۱ درصد پرداخت می شد که پرداخت این تسهیلات توسط این بانک همسو با سیاست های دولت و وزارت جهاد کشاورزی در جهت طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها با صدور دامدار کارت جدید و تا ۲۰۰ میلیون تومان شدت گرفت.

خراسان شمالی قطب دامداری و دامپروری کشور است و در این استان ۲ میلیون و ۳۶ هزار راس دام سبک شامل یک میلیون و ۷۲۳ هزار راس گوسفند، حدود ۳۱۳ هزار راس بز و ۸۱ هزار و ۸۸۰ راس گاو و گوساله، ۲ هزار ۳۵۰ نفر شتر و در مجموع ۸۴ هزار و ۲۳۰ راس دام سنگین و در مجموع حدود سه میلیون واحد دامی در استان نگهداری و پرورش داده می شود.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.