رشت - ایرنا - رزمایش طرح زمستانی یگان‌های امدادی گیلان امروز سه‌شنبه با رژه دستگاه‌های خدمات‌رسان و یگان‌های امداد در مرکز فرماندهی انتظامی استان در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده پلیس راه گیلان در این مراسم گفت: این استان هر ساله با فرارسیدن فصل زمستان به واسطه برخورداری از مناطق کوهستانی و جلگه‌ای به ویژه سه گردنه مهم و برف‌گیر حیران، الماس و زندانه و نیز سایر گردنه‌های ییلاقی و کوهستانی گیلان شاهد بارش برف و یخ‌زدگی در معابر کوهستانی و جلگه‌ای است.

سرهنگ جاور صفاری اظهار داشت: در این راستا پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان طی برنامه‌ریزی مناسب با همکاری تنگاتنگ دستگاه‌های متولی استانی مجری طرح به منظور ارتقاء سطح خدمات‌رسانی مطلوب، جلوگیری از انسداد معابر، انضباط بخشی به عبور و مرور و کاهش جانباختگان ناشی از تصادفات رانندگی با بسیج تمام امکانات خودرویی و پرسنلی خود از فردا نسبت به اجرای طرح زمستانی اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح زمستانی یگان‌های امدادی تا بیستم اسفندماه خاطر نشان کرد: انتظار است تمامی دستگاه‌های دخیل در اجرای طرح با بهره‌گیری از تجربه‌های سال‌های گذشته از آمادگی لازم برای خدمت رسانی به مردم برخوردار بوده و از حداکثر توان خود در کنار پلیس برای ایجاد آرامش خاطر و رضایتمندی مردم استفاده نماید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نیز در رزمایش طرح زمستانی یگان‌های امدادی گیلان در سخنانی با بیان اینکه در این اداره کل عملیات میدانی را به عنوان فرمانده میدان دنبال می کنیم، گفت: پلیس راه یکی از دستگاه‌های مهم خدمات رسان در جاده هاست که در طول سال همکاری و تعامل خوبی برای خدمات رسانی به مردم بویژه در قالب طرح زمستانی دارد.

غلامعلی نیک‌فهم با اشاره به همکاری دستگاه‌های امدادی و مدیران آنها در کنار نیروهای راهداری عنوان کرد: در اجرای این طرح ۶۰ اکیپ برای عملیات خدمات رسانی شامل ۵۷ گروه عملیاتی و سه اکیپ پشتیبانی در گردنه‌ها و راهدارخانه ها مستقر می شوند که در صورت بروز بارش برف خدمات لازم را ارایه می دهند.

وی با بیان اینکه ۵۳ راهدارخانه در گیلان فعال است، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۳۲ راهداخانه ثابت و ۲۱ راهدارخانه سیار است ضمن اینکه ۵۴۲ نیرو با ۳۹۱ دستگاه برای خدمات رسانی در راه های استان در زمان بارش ها مستقر هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه زمستان امسال مانند سال گذشته زودتر آغاز شده‌است، خاطر نشان کرد: امسال در نخستین بارش ها در ۶ شهرستان استان برف بارید که نیروهای امدادی برای بازگشایی راهها اقدام کردند.

رزمایش طرح زمستانی یگان‌های امدادی گیلان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان و مدیران دستگاه های مرتبط با این رزمایش از جمله پلیس راه، نیروی انتظامی، اورژانس، آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.