اصفهان - ایرنا - باشگاه ذوب آهن اعلام کرد: بر اساس آیین نامه‌ فدراسیون جهانی بسکتبال، تیم بسکتبال این باشگاه باید در تهران میزبان رقیبان خود در مسابقات غرب آسیا باشد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی باشگاه ذوب آهن اصفهان روز سه شنبه اعلام کرد: با توجه به آیین نامه‌های فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) نماینده دوم کشورها باید در پایتخت آن کشور میزبان مسابقات باشد و بر این اساس تیم ذوب آهن باید در سالن بسکتبال مجموعه آزادی تهران میزبان حریفان خود باشد.

تیم بسکتبال ذوب آهن فصل گذشته با کسب عنوان نایب قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال ایران و پس از شهرداری گرگان به عنوان تیم دوم ایران جواز حضور در رقابت‌های بسکتبال غرب آسیا را از آن خود کرد.

در اطلاعیه باشگاه ذوب آهن اضافه شده است: از سوی دیگر در خصوص استانداردهای سالن‌های برگزاری مسابقات بین‌المللی و نیاز به تایید فیبا، به غیر از سالن بسکتبال آزادی تهران، هیچ سالن دیگری در ایران نمی‌تواند میزبان این رقابت‌ها باشد، پس بنابراین نه تنها تیم ذوب آهن بلکه تیم شهرداری گرگان نیز علی‌رغم اینکه می توانست در گرگان میزبانی کند، باید در پایتخت میزبان حریفان خود باشد.

🟢نبود پروازهای مستقیم به شهرهای محل برگزاری مسابقات نیز یکی دیگر از موارد تاکید شده در آیین‌نامه های مسابقات است که میزبانی دیگر شهرها را به غیر از پایتخت، در این زمان، غیر ممکن می‌سازد.

این مسابقات در ماه جاری آغاز خواهد شد.