اردبیل - ایرنا - معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: این استان برای مرحله دوم یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) آماده است.

مهدی طاهری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲ موسسه در پارس‌آباد و اردبیل مجری برگزاری یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) تعیین شدند.

وی ادامه داد: استان اردبیل دارای ظرفیت‌های قرآنی است و این آمادگی وجود دارد تا با همکاری آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها زمینه کشف استعدادهای قرآنی فراهم شود.

معاون قرآن وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استاناردبیل یادآورشد: طرح ملی تلاوت قرآن کریم می‌تواند شاخص‌های قرآنی این استان مرزی را ارتقا دهد.

طاهری خاطرنشان کرد: مرحله دوم ثبت نام یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) در کشور آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه سال جاری ادامه دارد ، نوجوانان و جوانان دختر و پسر در استان‌ها در این مرحله فرصت دارند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

وی همچنین گفت: در مرحله اول ثبت‌نام برخی استان‌ها نتوانستند در این طرح شرکت کنند ولی اجرای مرحله دوم ثبت‌نام در راستای پاسخگویی به علاقه‌مندان است.

معاون قرآن و عترت ادره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اربیل افزود: یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) امسال نیز طرح به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند از طریق تارنمای melitelavat.ir اقدام کنند.

وی ادامه داد: طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد ، پس از ثبت‌نام ۱۲ جلسه آموزشی شامل جلسه و بیناری برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و آموزش با حضور استاد برگزار می‌شود و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره برای حضور در دوره مقدماتی شرکت می‌کند.

مجری طرح ملی تلاوت قرآن کریم در پارس‌آباد مغان نیز گفت: مرحله دوم ثبت‌نام طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) در این شهرستان به زودی آغاز می‌شود و تا ۱۵ دی ماه ادامه خواهد داشت.

ولی شجاعی افزود: با هماهنگی با آموزش و پرورش تلاش می‌شود تا دانش‌آموزان علاقه‌مندی جذب شود.