ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه ارومیه با اشاره به توجه به مباحث فرهنگی در این دانشگاه گفت: طی یکسال گذشته بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی توسط خود دانشجویان در این مرکز آموزش عالی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر احمد علیجانپور روز سه‌شنبه در نشست منطقه‌ای معاونین فرهنگی دانشگاه‌های منطقه سه کشور با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی توسط دانشجویان سبب اثرگذاری بیشتر و کیفی سازی برنامه‌ها شده است، اظهار کرد: دانشگاه در اجرای برنامه‌های فرهنگی وظیفه تامین اعتبار و نظارت را عهده دار شده و اجرای برنامه‌ها به دانشجویان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت به حوزه فرهنگی در دانشگاه‌ها طی دولت‌های مختلف دچار فراز و نشیب‌هایی شده است، افزود: متاسفانه دوره کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده سبب بروز خلل در اجرای برنامه‌های فرهنگی شد که در تلاش برای جبران آن هستیم.

رییس دانشگاه ارومیه با تاکید بر ورود تخصصی معاونت‌های فرهنگی به اجرای برنامه در فضای دانشگاهی، اضافه کرد: انجمن‌های علمی و تشکل‌های دانشجویی باید تقویت و حمایت لازم از آنان به عمل آید.

وی با بیان اینکه دانشجویان ولی نعمت ما هستند، گفت: دانشگاه با حضور دانشجو معنا پیدا می‌کند و ما باید اثرگذاری لازم را در فضای دانشگاهی داشته باشیم.

علیجانپور گفت و گو با دانشجوها برای شفاف سازی وضعیت موجود را ضروری دانست و ادامه داد: نشست‌های دانشجویی باید برگزار و کیفیت برنامه‌ها تقویت شود؛ در همین راستا نیز از مسوولان ارشد استانی دعوت شد تا برای آگاه سازی، گفت و گو هایی در فضای دانشگاهی داشته باشند که خروجی آن نیز اثرگذار بود.

رییس دانشگاه ارومیه همچنین بر ایجاد نشاط و امید در فضای دانشگاهی تاکید کرد.

آموزه‌های دینی به دانشجویان آموخته شود

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه با بیان اینکه آموزه‌های دینی باید به دانشجویان آموخته شود، گفت: نباید اجازه داد تا در گرایش دانشجویان به مباحث دینی، دشمنان ابتکار عمل را دست بگیرند.

حجت الاسلام غلامرضا کیومرزی ادامه داد: آموزه‌های دینی و مذهبی باید به نسل جدید منتقل شود.

وی با اشاره به هجمه دشمنان به مرزهای اعتقادی مردم، افزود: مسوولان دانشگاهی وظیفه سنگینی در حفاظت از دانشجویان برعهده دارند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اضافه کرد: مسیر دانشجویان باید با آگاه سازی روشن شود.