زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید برای نسل جوان جامعه تبیین شود تا این موضوع در نزد آنان بیش از گذشته ارزش و نمود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی روز سه شنبه در شورای ایثارگری استان با بیان اینکه این جلسات به نام و یاد شهدا و ایثارگران مزین شده است، افزود: باید نام شهید و فرهنگ ایثار و شهادت را در سبک زندگی مردم زنده نگاه داشت و آن را ترویج داد.

وی با بیان اینکه یکی از قوت های انقلاب اسلامی و مولفه های فرهنگی جامعه، فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، اضافه کرد: این مهم در اعتلا و پیشرفت کشور اثرگذار بوده و در حل مشکلات جامعه و در عرصه های مختلف کارساز واقع شده است.

این مسوول ابراز امیدواری کرد: همه دستگاه‌های متولی امر در راستای ترویج ایثار و شهادت تلاش مضاعفی داشته باشند تا این فرهنگ را به عنوان یک گنج حفظ کرده و آن را ترویج دهیم.

رفیعی با بیان اینکه در حوادث و ناآرامی های اخیر همین روحیه ایثار و شهادت و جانفشانی در راه بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقابله با توطئه های دشمن نمود داشت، افزود: همچنان نهال این انقلاب با خون هایی که در برخی شهرها ریخته شد آبیاری گردید و در این میان مقام معظم رهبری فرمودند هیچ انقطاعی در این نسل ها ندیدم و مردم مجاهدانه در دفاع از کشور به میدان آمدند.

معاون استاندار زنجان با تاکید بر اینکه وظیفه داریم در اشکال گوناگون به ویژه برگزاری یادواره ها و روش های جدید، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کنیم، ادامه داد: سبک زندگی جهادی، ایثارگرانه و شهیدوار را باید در قالب های مختلف ترویج کرد.

وی با بیان اینکه نسل کنونی آنگونه که باید و شاید پیام شهادت را دریافت نکرده اند و سوالات و ابهامات زیادی دارند، گفت: این موضوع بیانگر آن است که در این زمینه کمتر کار شده و باید تلاش بیشتری توسط متولیان امر انجام گیرد.

رفیعی به ضرورت تولید محتوا و بهره گیری از ظرفیت های صاحبان قلم تاکید کرد و افزود: با توجه به ابلاغ سیاست های فرهنگی، اجتماعی و محله محور باید نقش ویژه ای برای مساجد با همکاری دستگاه‌های متولی قائل شد و در این راستا اقداماتی را در حوزه ترویج فرهنگ شهادت مد نظر قرار داد.

وی به لزوم توجه به طرح سپاس در راستای تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: فرمانداران استان مباحث مطرح شده را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

این مسوول همچنین با اشاره به سالروز شهادت سردار دلها قاسم سلیمانی، گفت: همه دستگاه های متولی برای برگزاری باشکوه این مراسم با تولید برنامه های متعدد حداکثر مشارکت را داشته باشند.

وی به ورود پیکرهای شهدا در استان، برنامه ریزی و اطلاع رسانی لازم در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: باید یک نمایش معنوی و حضور حماسی از سوی اقشار مختلف تدارک دیده شود و متولیان نیز به خوبی زمینه های تحقق این امر مهم را فراهم کنند.

رفیعی خاطرنشان کرد: در حفظ نگهداری گلزارهای شهدا به ویژه در روستاها برنامه ریزی لازم صورت گیرد.