تهران - ایرنا - روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف در اطلاعیه‌ای از رسانه‌ها خواست اخبار و رویدادهای مربوط به این دانشگاه را ضمن راستی‌آزمایی، با خویشتنداری به انتشار رسانده و خواسته یا ناخواسته به عاملی برای افزایش فشارهای بیرونی بر خانواده دانشگاه صنعتی شریف تبدیل نشوند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف روز سه شنبه در پی برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای در روزهای اخیر علیه دانشگاه، اطلاعیه‌ای خطاب به ملت شریف ایران و خانواده بزرگ این دانشگاه صادر کرد.

بر اساس این گزارش در ابتدای این اطلاعیه با تاکید بر اینکه، همه رویدادهای دانشگاه توسط مدیریت دانشگاه به دقت رصد شده و اقدام مناسب و پیگیری متناسب با آن از طریق فرآیندها و مراجع داخلی دانشگاه و در موارد امنیتی توسط نهادهای مربوطه کشوری به عمل آمده و می‌آید، به نمایندگی از اعضای خانواده دانشگاه صنعتی شریف، از اصحاب رسانه درخواست شده است که اخبار و رویدادهای مربوط به دانشگاه شریف را ضمن راستی آزمایی، با خویشتنداری به انتشار رسانده و با در نظر گرفتن شرایط حساس دانشگاه، خواسته یا ناخواسته به عاملی برای افزایش فشارهای بیرونی بر خانواده دانشگاه صنعتی شریف تبدیل نشوند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: امروز که خانواده بزرگ شریف با تفاهمی جمعی به دنبال تحقق اصول منشور اجتماعی دانشگاه است، یاری و همراهی رسانه‌ها می‌تواند به بهبود فضای دانشگاه و عبور از شرایط موجود کمک کند.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرده است: تمام تلاش مسوولان این دانشگاه، معطوف بر یافتن راه‌حل‌هایی خردمندانه برای مشکلات امروز دانشگاه است و مواجهه‌ سریع و قهرآمیز با برخی هنجارشکنی‌ها، اولین راه‌حلی است که به ذهن می‌رسد اما آن‌چه می‌تواند تضمین‌کننده‌ ثبات و آرامش در محیط دانشگاه باشد، دوری از هیجان‌ و تمرکز بر مواجهه‌ عقلانی با اتفاقات تلخ این روزهاست.

در این اطلاعیه تصریح شده است:‌ مسئولین دانشگاه عمیقاً بر این باورند که برخی هنجارشکنی‌های اخیر، معلول هیجان‌زدگی، اشتباه، و غلبه‌ احساسات جوانی بر برخی دانشجویان دانشگاه است و مواجهه‌ پدرانه با این اقدامات احساسی، می‌تواند به جلوگیری از تکرار وقایع تلخ در دانشگاه کمک‌کننده باشد.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف افزود: بدیهی است که در یک خانواده دانشگاهی بزرگ، برخی اشتباهات که گاهی توسط چند دانشجو انجام می‌شود و بعضاً انتشار رسانه‌ای پرحجمی پیدا می‌کند، قابل تسری به مجموعه دوازده‌هزار نفری دانشجویان و استادان دانشگاه صنعتی شریف نیست و نمی‌توانند مانع درخشش خدمات ارزنده‌ای که استادان این دانشگاه و دهها هزار دانش‌آموخته آن به صنایع و فناوری‌های راهبردی کشور داشته‌اند و رشادت صدها شهید این دانشگاه از شهدای دفاع مقدس تا دانشمندان شهید دانش‌آموخته این دانشگاه باشد.