کاشان - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: اکنون ۲ پروژه عمرانی با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حوزه‌های مختلف در این دانشگاه در دست اجرا است که تکمیل آنها نیاز به بیش از۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

دکتر میثم عرب زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تکمیل بسیاری از پروژه‌ها با کمبود اعتبار مواجه‌ایم و این سبب شده پروژه‌ها رها شده و عملیات اجرایی آن متوقف شود.

وی اظهار کرد: طرح عمرانی گلخانه دانشگاه آزاد کاشان به دلیل کمبود بودجه از ابتدا هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته و تکمیل آن نیازمند ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: سرای فرش دانشگاه هم نیازمند پنج میلیارد تومان اعتبار است و امیدواریم دولت هم در تکمیل این پروژه ها از دانشگاه آزاد اسلامی کاشان حمایت کند.

عرب زاده اظهار کرد: اکنون ۵ هزار نفر دانشجوی دختر و پسر در ۱۰۰ رشته از کاردانی تا دکترا در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و ۲۵ درصد از این دانشجویان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مشغول کسب علم هستند.

وی از دانش‌آموختگی ۳۵ هزار نفر دانشجو از بدو تاسیس (سال ۱۳۶۳) تاکنون در این دانشگاه خبر داد و افزود: ۱۰۰ نفر از دانش‌آموختگان جزو نخبگان کشور و ۷۰ درصد هم کادر اداری منطقه کاشان را تشکیل می‌دهند.

عرب‌زاده شمار دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اسلامی کاشان را یک هزار و ۵۰۰ نفر بیان و اضافه کرد: ۸۰۰ نفر از این دانشجویان را بانوان و بقیه از آقایان هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در ادامه بیان کرد: اکنون ۲ هزار نفر دانش‌آموز دختر و پسر در ۹ مدرسه سما زیر مجموعه این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: دانش‌آموزان این مدرسه‌ها می‌توانند از کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی کاشان که برای دانشجویان است، برای ارتقای سطح آموزش خود بهره‌گیری کنند.

عرب‎‌زاده از دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به عنوان شانزدهمین دانشگاه آزاد اسلامی کشور و نخستین دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان یاد کرد و گفت: این دانشگاه دارای سرای فرش ماشینی و سه مرکز تحقیقات و فناوری، شتاب‌دهنده و آزمایشگاه طراحی فرش است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.