سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: غلظت آلایندگی و تغییرات دمای هوای استان طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه آینده روند افزایشی دارد.

ایرج مصطفوی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: براساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی با توجه به تداوم شرایط پایدار، سکون جو و انباشت آلاینده‌ها در سطح زمین، افزایش نسبی غلظت آلاینده های جوی و غبارآلودگی طی پنج روز آینده پیش‌بینی می‌شود.
وی با اشاره به پیش بینی ها در زمینه شدت غبارآلودگی، بر کاهش کیفیت هوا و کاهش نسبی دید افقی افزوده می شود، افزود: بر این اساس پرهیز از حضور در فضای باز به ویژه برای گروه های حساس، سالمندان و خردسالان و افراد دارای بیماریهای قلبی و ریوی و پرهیز از ورزش و فعالیت‌های بدنی در فضای باز و کوهنوردی، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان برای روزهای آینده است.
وی با اشاره به دمای کمینه و بیشینه شهر سمنان امروز به میزان چهار و ۱۲ درجه سانتیگراد، افزود: نوسان دمایی این شهر تا پایان هفته بین یک تا ۲ درجه خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه کمینه و بیشینه دمای هوای استان به پنج و ۱۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.
سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.
در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می توانید به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کنید.