بیرجند - ایرنا - مشاور عالی سخنگوی دولت گفت: دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف روند رو به رشدی برای برطرف کردن خلاء‌ها دارد و لازم است دستگاه‌های اجرایی در راستای اطلاع‌رسانی اقدامات دولت هم‌افزایی بهتری داشته باشند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، فتاح فتاحی در نشست با مسوولان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان که به منظور تبیین الزامات حوزه اطلاع‌رسانی در آستانه سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی برگزار شد افزود: در این سفر ۱۰ نفر از وزرا و سه نفر از معاونان رئیس جمهور نیز حضور دارند که باید روابط عمومی هر دستگاه اجرایی نسبت به پوشش رسانه‌ای وزیر مربوطه اقدامات لازم را پیش‌بینی و انجام دهد.

وی با اشاره به توانمندی‌های مختلف استان خراسان جنوبی به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگی گفت: خراسان جنوبی دارای ذخایر متعددی است که مهمترین آن نیروی انسانی توانمند و کاربلد، نخبه و ولایی است که در هر جایی پیدا نمی‌شود.

مشاور عالی سخنگوی دولت تشکیلاتی و تیمی کار کردن در حوزه رسانه با وجود کمبود امکانات را از دیگر مزیت‌های خراسان جنوبی عنوان کرد.

وی افزود: مدیران بالادستی ادارات باید به حوزه رسانه و روابط عمومی دستگاه خود توجه بهتری داشته باشند و این حوزه مهم را از نظر تجهیزات و امکانات مورد نیاز کار رسانه‌ای مجهز کنند.

فتاحی دیروز (سه‌شنبه) در نشست رسانه‌ای با مدیران رسانه خراسان جنوبی نیز شرکت کرد و درباره سیاست‌های سفر رئیس جمهور و سایر موضوعات تبادل نظر شد.

رئیس جمهور در آغاز دور دوم سفرهای استانی به همراه شماری از اعضای هیات دولت روز پنجشنبه هفته جاری (۲۴ آذر ماه) به استان خراسان جنوبی سفر می‌کند و این سفر ۲ روزه است که تا پایان روز جمعه ۲۵ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

دیدار مردمی رئیس جمهور در ورزشگاه آزادی بیرجند از برنامه‌های اولین روز این سفر است و سه طرح بزرگ اقتصادی و عمرانی با حضور آیت الله رئیسی در این استان افتتاح می‌شود.

رئیس جمهور در شهرستان‌های قاینات و نهبندان هم حضور می‌یابد و ضمن بازدید از طرح‌های مختلف و بررسی روند اجرای مصوبات سفر قبلی، در نشست‌های مختلف طی این ۲ روز شرکت می‌کند.

رئیس جمهور نوزدهم شهریور سال گذشته در سومین سفر استانی دولت سیزدهم به خراسان جنوبی سفر کرد و در شهرستان‌های طبس و بیرجند حضور یافت.

براساس آخرین اعلام مسوولان استان، رهاورد سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۱۰۶ مصوبه است که اغلب آنها در زمینه عمرانی و زیرساختی بوده و در مجموع ۱۱ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.