جیرفت - ایرنا - سه مجتمع آبرسانی روستایی با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در قلعه گنج به بهره برداری رسید و ۱۸ روستای این شهرستان از آب آشامیدنی بهداشتی بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با راه اندازی مجتمع های آبرسانی سورگ آباد، چراغ آباد، بند چاه رضا، و چاه المدین قلعه گنج ۱۸ روستا با جمعیت ۲ هزار خانوار از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی برخوردار شدند.

این مجتمع های آبرسانی با مشارکت بنیاد مستضعفان، اداره کل امور عشایری، موسسه خیریه رضوان و سپاه قلعه گنج و با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان عصر چهارشنبه در آیین افتتاح یکی از این مجتمع های آبرسانی در قلعه گنج گفت: سه حلقه چاه برای این مجتمع ها حفر شده و ٢٤ کیلومتر خط انتقال دارد و ٧٠٠ متر مکعب مخزن در این طرح وجود دارد.

علیرضا عبدیان افزود: قلعه گنج یکی از شهرستانهای محروم استان کرمان در زمینه برخورداری از آب آشامیدنی روستایی و شهری است.

وی ادامه داد: ٣٥ روستای بالای ٢٠ خانوار در آمارگیری سال ٩٥ در این شهرستان عمدتا در منطقه رمشک و مارز که از آب شرب بی بهره بودند، اکنون با توجه به رشد جمعیت، تعداد ساکنان فاقد آب بهداشتی بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه بهره مندی روستاهای منطقه قلعه گنج از آب آشامیدنی حدود ٦٧ درصد است که از میانگین کشوری ١١ درصد پایین تر است ادامه داد: قرارگاه خاتم پروژه ای در مناطق آهوان، دولاب و شرمزار در دست انجام دارد و پیشرفت فیزیکی حدود ٥٨ داشته است.

عبدیان اضافه کرد: در طرحی که با اعتبار حدود ٣٠٦ میلیارد تومان قرار است برای آبرسانی به ۸۲۶ روستای استان کرمان به قرارگاه امام حسن(ع) سپرده شود ٣٥ روستای بی بهره از آب شرب شهرستان قلعه گنج هم قرار دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب کرمان یادآور شد: شهر قلعه گنج هم مشکلاتی در حوزه آب آشامیدنی از جمله نبود شبکه داخلی دارد.

وی با بیان اینکه بازسازی شبکه شهری یکی از اولویت ها است که باید انجام شود ادامه داد: پروژه شهر رمشک و ٣٥ روستای اطراف آن هم بزودی آغاز می شود و عملیات اجرایی آبرسانی از سولان به شهر رمشک را نیز شروع می کنیم.