به گزارش ایرنا، یحیی ابراهیمی روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در استانداری لرستان برگزار شد، بیان کرد: در بررسی شاخصها محور اصلی توسعه در هر کشور و جامعهای نیروی انسانی است.
وی با بیان اینکه در بحث نیروی انسانی مهمترین مولفه در کشور و در تمام دنیا آموزشوپرورش است، اظهار داشت: بر این اساس هرچقدر در آموزش و پرورش سرمایهگذاری کنیم به نفع جامعه است و میتوانیم در توسعه نقش بسزایی داشته باشیم.
وی با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در سطح کشور ادامه داد:لرستان بیشترین مدارس کانکسی و تخریبی در سطح کشور را دارد که بهسازی و بازسازی آنها نیازمند اعتبارات ویژه است.
ابراهیمی با بیان اینکه در این مدت در حق آموزشوپرورش ظلم شده است، عنوان کرد: اجرای کامل طرح رتبه بندی معلمان نیازمند ۸۰ هزار تا ۹۰ هزار میلیارد تومان بود که در حال حاضر یکی از مطالبات اصلی حوزه آموزش و پرورش بحث اجرای رتبهبندی به شکل کامل و براساس مصوبه مجلس است که انتظار میرود پیگیری مطالبات معلمان باشید.
وی گفت: لرستان دارای مواهب الهی فراوانی است اما چرا هنوز بعد از ۴۳ سال دنبال مطالبات اولیه این استان هستیم و سو مدیریت مدیران قبلی باعث این وضعیت در لرستان شده است.
وی اظهار داشت: بیشترین مدارس کانکسی و تخریبی در کشور مربوط به لرستان بوده انتظار میرود اگر قرار است اتفاقی در این استان بیفتد و نیروی انسانی محور توسعه در این استان باشد بایستی زیرساختهای آموزش و پرورش درست شود.
وی با بیان اینکه در شهرستان دلفان دانشآموزان محرومی حضور دارند که از امکانات اولیه نیز محروم هستند، افزود: دربرخی نقاط روستایی استان دانش آموزان تا کلاس ششم بیشتر امکان تحصیل ندارند و این مشکل منحصر به یک نقطه استان نیست.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نوسازی نباید منتظر حضور خیران باشد و در جهت مدرسه سازی در این استان باید انقلاب شود چراکه وضعیت زیرساخت ها در آموزش و پرورش لرستان بسیار متفاوت با دیگر نقاط کشور است.
وی با بیان اینکه هنرستان فنی و حرفهای ساخته شده ولی تجهیز نشده است، گفت: در آموزشوپرورش باید رفاهیات مدنظر باشد و سرانه دانشآموز در لرستان خیلی متفاوت است و نباید منابع را هدر دهیم.
وی با بیان اینکه فوقالعاده شغل فرهنگیان یکی دیگر از مطالبات فرهنگیان است، اضافه کرد:زمینه تربیت نیروی انسانی باید در آموزش و پرورش مهیا شود.
ابراهیمی بیان کرد: در زمان کرونا از ۴۰۰ هزار دانشآموز ۱۰۰ هزار نفر به سیستم شاد دسترسی نداشتند این عمق محرومیت استان لرستان است که دسترسی به سیستمهای آموزشی ضعیف است.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می رود که برنامهریزیهای لازم برای مدارس کانکسی و مدارسی که کد تخریب خوردهاند در مجلس مطرح و تامین اعتبار شوند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد: بحث توسعه فرهنگی را باید با دید عمیق نگاه کرد و در این راستا باید سرمایه گذاری کرد.
۳۴۸ هزار دانش آموز با فعالیت ۲۷هزار معلم در لرستان مشغول تحصیل هستند.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه به خرمآباد پس از نشست با فرهنگیان و افتتاح اردوگاه تربیتی آیت الله کمالوند شهرستان خرم اباد در شورا آموزش و پرورش استان لرستان در استانداری این استان شرکت کرد.