یزد - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مبنای بودجه ریزی در کشور بر اساس عدالت نیست و تکلیف بیش از ۸۰ درصد بودجه و اعتبارات توسط وزارتخانه‌ها مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی نیکزاد روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان مهریز با ضرورت تغییر رویکرد در بودجه‌ریزی ها برای رعایت هرچه بیشتر عدالت اظهار داشت: باید بودجه ریزی برای تحقق اهداف کشور به صورت منطقی و همراه با عدالت محوری انجام شود.

وی ادامه داد: حل مشکلات اقتصادی کشور منوط بر همکاری و هم افزایی همه بخش ها است تا موانع مقابل روی توسعه اقتصادی کشور برداشته شود، همچنین توجه به مسایل فرهنگی نیز باید بیش از پیش مورد پیگیری قرار گیرد.

نیکزاد با تاکید بر جهاد تبیین در زمینه آگاهی جامعه از موفقیت های کشور در زمینه های مختلف یادآور شد: با وجود مشکلات مختلفی که در چهار دهه گذشته برای کشور ایجاد شده است، انقلاب اسلامی برکات و دستاوردهای عظیمی به همراه داشته است که باید این دستاوردها برای مردم تبیین شود.

وی در خصوص حضور اعضای هیات رییسه مجلس در مناطق مختلف کشور نیز توضیح داد: هدف این بازدیدها دخالت در امور مناطق و استان ها نیست بلکه افزایش هم افزایی میان قوا برای کمک به مردم و کشور است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به استان یزد از بیمارستان مهریز و طرح توسعه آن بازدید کرد و برای کمک به بهره برداری این طرح با همکاری مجلس و مسئولان استان قول مساعد داد.

در جلسه شورای اداری مهریز که استاندار، نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان و این شهرستان شرکت داشتند، برخی از موانع و مشکلات این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در جریان سفر یک روزه به استان یزد از پروژه‌های عمرانی شهرستان های بافق و بهاباد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی نیکزاد ابتدا از بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بافق دیدن کرد و در جریان مسایل و مشکلات این مرکز درمانی قرار گرفت و در گفت و گو با برخی از بیماران از شرایط ارائه خدمات مطلع و بر رسیدگی بیشتر به نیازهای درمانی شهروندان تاکید کرد.

همچنین نیکزاد در سفر به شهرستان بهاباد از چندین طرح عمرانی و بهداشتی این شهرستان نیز بازدید و ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته بر پیگیری برای تامین اعتبارات مورد نیاز طرح های این شهرستان کمتر توسعه یافته استان یزد تاکید کرد.

شهرستان بافق در ۱۱۰، بهاباد در ۱۸۰ کیلومتری و مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.