قم-ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: مردم استان هرگونه شکایت در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، تلفن همراه اینترنت تشعشعات خدمات پستی و دفاتر پیشخوان دولت را به سامانه پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ اطلاع دهند.

جواد غلامپور روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: به‌منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به درخواست‌ها و شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت تلفن همراه اینترنت تشعشعات خدمات پستی و دفاتر پیشخوان دولت سامانه پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ راه‌اندازی شده است.

آمار نیم سال اول 1400 و نیم سال اول 1401 سامانه 195


وی بیان کرد: مردم و مشترکان قمی می‌توانند به یکی از روش‌های مراجعه به وبگاه ۱۹۵.cra.ir ، تماس با تلفن گویای ۱۹۵ و یا ارسال مکتوب شکایات به صندوق پستی ۱۶۳۱۵-۱۹۵ برای ثبت و پیگیری شکایت خود از سرویس‌های مختلف ارتباطی و فناوری اطلاعات اقدام کنند.

فراوانی شکایات حوزه سیار در قم


غلامپور خاطرنشان کرد: بر اساس آمار و ارزیابی‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطاعات، استان قم جز ۳ استان برتر در حوزه پاسخگویی به شکایات مردمی در هفته جاری قرار داشته و که پیگیری شکایات به کمتر از ۲ روز رسیده است.

فراوانی شکایات حوزه تلفن ثابت در قم


وی همچنین اظهار داشت: طبق آخرین گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیک، تعداد کسب‌وکارهای الکترونیکی دارای نماد اعتماد( اینماد) در استان قم به ۱۹۲۴ مورد رسیده که از این تعداد ۶۹۴ مورد در ‌سال ۱۴۰۰ موفق به کسب این نماد شده‌اند.
غلامپور گفت: بر اساس آخرین آمار ، ۲۰۰ شرکت و فروشگاه فعال در حوزه فاوا استان دارای مجوز از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بوده و بیش از ۲۲۰ نفر نیز به‌عنوان شخص حقیقی و در قالب کارشناس یا مشاور در سازمان مذکور عضو می‌باشند.
وی همچنین عنوان کرد: توسعه نسل پنجم شبکه تلفن همراه، توسعه پروژه توسعه شبکه انتقال ارتباطات روستایی بر بستر فیبر نوری،توسعه شبکه ملی اطلاعات در استان و توسعه شبکه تلفن همراه در نقاط دارای ضعف پوشش جزو برنامه‌های مهم پیش روی این اداره کل است.