سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: نخبگان حوزوی و دانشگاهی با تقویت وحدت و ایده‌پردازی در ترویج فرزندآوری و افزایش جمعیت جوان بیش از پیش همراهی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سمنان در مسجد امام(ره) این شهر افزود: سمنان اکنون یکی از استان‌های بحرانی کشور از لحاظ جوانی جمعیت است و انتظار می‌رود نخبگان دانشگاهی و حوزوی برای ترویج فرزندآوری و راهبردهای اجرایی شدن جوانی جمعیت ایده ارایه دهند.

وی بیان کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی به منظور تبیین راهبردهای اجرایی شدن جوانی جمیت در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها مورد توجه باشد.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: کاهش جمعیت جوان و طلاق ۲ معضل استان سمنان است و بخش‌های مختلف باید برای رفع این مشکلات همراهی کنند.

وی با اشاره به فعالیت اغتشاش‌گران و تلاش دشمنان برای تجزیه ایران ادام هداد: دشمنان می‌خواستند با تفرقه‌افکنی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند اما مردم فهیم با وجود مشکلات پای انقلاب ایستاده‌اند و آب به آسیاب دشمن نریختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: ۴۳ کشور رای دادند ایران عضو کمیسیون مقام زن باشد، اما دشمنان در نهایت قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل را با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رساندند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی مانند انگلیس ادعای حقوق زنان دارد، اما خودشان نقض‌کننده حمایت از زنان هستند و لغو عضویت ایران از کمیسیون سازمان ملل دشمنی آشکار است.

به گفته وی، کمیسیون مقام زن سازمان ملل تا سال ۲۰۲۶ اعتبار دارد، اما اکنون سازمان ملل در اقدامی بی‌سابقه عضویت ایران را لغو کرد، که این اقدام سازمان ملل را بی‌اعتبار کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد: سالانه میلیون‌ها زن در غرب از خشونت خانگی رنج می‌برند، آمار زیاد زندانیان باردار و سقط جنین نمونه‌هایی از خشونت آشکار غرب علیه زنان است.

وی خاطر نشان کرد: اسلام به زن نگاه والا و کمال‌گرا دارد و نمونه بارز جایگاه زن در دین اسلام شان و منزلت حضرت فاطمه زهرا (س) است.

وی تصریح کرد: عدالت آموزشی برای زنان ایران در رتبه‌های برتر جهان قرار دارد و افزایش مناصب زنان در جایگاه‌های اداری و افزایش ۴۰ درصد پزشک زنان نمونه‌هایی از جایگاه والای زنان در ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: نیمی از جمعیت ایران را زنان تشکیل می‌دهند و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای جایگاه زنان ارزش و احترام قائل است.

خطیب جمعه سمنان گفت: بی‌عفتی عامل آسیب‌های اجتماعی و تقوا پیشه‌کردن در زمینه رعایت عفت و حجاب در استحکام خانواده‌ها موثر است.

وی با اشاره به معاد و روز قیامت افزود: انسان در آخرت آنچه را که در دنیا کاشته برداشت می‌کند و انسانی که در دنیا از دستورات خداوند پیروی کند و مومن باشد در آخرت نیز جایگاه برین نصیبش خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به در پیش شب یلدا افزود: دید و بازدید، برگزاری نشست‌های ادبی و تاریخی در این شب ارزشمند و نشاط‌آور است و مخالفتی نیست، اما نباید معصیت‌آور باشد.