خمین - ایرنا - رئیس جهاد کشاورزی خمین گفت: تاکنون ۳۹ مورد بازرسی از مراکز عرضه اقلام خوراکی همزمان با خرید شهروندان از بازار شب یلدا در این شهرستان انجام شده است و این بازرسی ها تا پایان این هفته جاری ادامه دارد.

«احمدرضا جعفری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این شمار بازرسی شامل ۱۰ مورد میوه فروشی، ۶ مورد نان فانتزی، ۱۱ مورد قصابی و ۱۲ مورد قنادی و آجیل است.

رئیس جهاد کشاورزی خمین بیان کرد: پنج گروه از بازرسان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی خمین نظارت بر بازار شب یلدای این شهرستان را برعهده دارند.

وی ادامه داد: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر بازار اقلام پر مصرف شب یلدا در ۲ نوبت صبح و عصر در قالب گشت‌های مشترک انجام می شود

رئیس جهاد کشاورزی خمین گفت: قیمت و کیفیت کالاهای اولویت دار شامل هنداونه، میوه، آجیل، شیرینجات که مصرف بیشتری در شب یلدا دارند در این طرح بازرسی و با متخلفان در زمینه احتکار و یا افزایش قیمت خودسرانه برخورد می شود.

جعفری یادآور شد: شهروندان در صورت شکایت از واحدهای صنفی و مشاهده تخلف می‌توانند موارد را از طریق شماره تلفن‌ ۱۲۴ سامانه ستاد خبری جهاد کشاورزی خمین اطلاع‌رسانی کنند.

خمین در جنوب استان مرکزی است و این شهرستان با ۱۰۵هزار نفر جمعیت دارای بخش‌های مرکزی و کمره و شهرهای قورچی باشی و خمین است.