بوشهر - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خلیج فارس گفت: پژوهشگران دانشگاه خلیج فارس در سال میلادی (۲۰۲۲) در مجموع ۳۷۸ مقاله در نشریات معتبر بین المللی (نمایه شده در پایگاه استنادی اسکوپوس) منتشر کرده‌اند.

محمدرضا گل‌بهار حقیقی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: از این شمار ۱۹۳ مقاله به صورت مشترک با همکاران بین المللی نوشته شده و بیشتر شرکای بین المللی در این مقالات از کشورهای اتحادیه اروپا بوده اند.

وی با بیان اینکه نسبت استنادات به این پژوهش‌ها در یکسال اخیر ۳.۹۹ بوده است، بیان کرد: این میزان در سال گذشته ۳.۴ بود که نشان از رشد رویت‌پذیری مقالات دانشگاه در سطح بین‌المللی دارد.

گل‌بهارحقیقی افزود: دانشگاه خلیج فارس در آخرین رتبه‌بندی جهانی موسسه تایمز با قرار گرفتن در رتبه ۱۲۰۰-۱۵۰۰، توانسته در میان ۳۲ دانشگاه‌ جامع کشور که وارد این رتبه‌بندی شده‌اند، با ۱۰ پله ارتقا نسبت به سال گذشته جایگاه بیستم را کسب کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خلیج فارس با بیان اینکه بلند آوازه کردن نام خلیج فارس در ضمن فعالیت‌های علمی از رسالت‌های این دانشگاه است، گفت: در سال میلادی جاری ة(۲۰۲۲) ۲۱ مقاله پژوهشگران این دانشگاه با موضوع "خلیج فارس" در مجلات معتبر بین المللی منتشر شده است.

امضای ۲۱ قرارداد پژوهشی در دانشگاه خلیج فارس

وی گفت: دانشگاه خلیج فارس تا نیمه نخست امسال ۲۱ قرارداد طرح پژوهشی و ۳۱ قرارداد خدمات مشاوره پژوهش و فناوری با بخش‌های دولتی و غیر دولتی امضا کرد و امیدواریم تا پایان سال شاهد رشد بیشتر حمایت‌های صنعت و جامعه از پژوهش باشیم.

گل‌بهار حقیقی عنوان کرد: امسال شرکت گاز استان بوشهر و مجتمع پتروشیمی بوشهر به عنوان دستگاه‌های برتر حامی پژوهش و فناوری این استان تجلیل شدند و اداره کل بنادر و دریانوردی نیز از این نظر عملکرد خوبی داشته است.

وی با اشاره به اهمیت حرکت رساله‌ها و پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت تقاضا محوری، اعلام کرد: امسال ۲۴ پارسا (پایان نامه و رساله) تقاضا محور در دانشگاه خلیج فارس انجام شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خلیج فارس اعلام کرد: در زمان حاضر ۸۰ شرکت فناور و ۱۱ دانش بنیان در دانشگاه خلیج فارس مستقر است و ۲۰۴ محصول فناورانه از سوی این واحدهای تولید و به ثبت رسیده است.

دانشگاه خلیج فارس بوشهر سه پروژه کلان پژوهشی با شرکای بین المللی دارد