ساری- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران با اظهار این که هفت پایگاه امداد و نجات استان فاقد آمبولانس است ،گفت :در سفر امروز رییس جمعیت هلال احمر کشور به بابل ، کمبود و فرسودگی آمبولانس و خودروهای امداد و نجات استان به صورت ویژه پیگیری می شود.

غلامرضا فخاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: هلال احمر استان ۳۵ دستگاه آمبولانس دارد که هر کدام در پایگاه های امداد و نجات مستقر هستند و ما نمی توانیم با توجه به حوادث طبیعی که همواره در جاده های استان بویژه محورهای کوهستانی و جنگلی و ۴۷۰ کیلومتر ساحل با آن مواجه هستیم ، این آمبولانس ها را از پایگاه ها دور کنیم.

وی با بیان این که هفت پایگاه امداد و نجات مازندران فاقد خودروی امدادی و آمبولانس هستند، توضیح داد: در سفر امروز پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر کشور ، اختصاص هفت آمبولانس و خودروهای امدادی را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد.

فخاری یکی دیگر از مشکلات این مجموعه را انجام ماموریت سنگین امداد و نجات در جاده های کوهستانی مواصلاتی هراز ، کندوان ، سوادکوه و کیاسر معرفی کرد و گفت : وجود ۱۵ گردنه خطرناک کوهستانی ، بیش از ۶۳ رودخانه سیل گیر ، تمرکز جمعیتی و در مجموع این که دو سوم از وسعت استان را مناطق جنگلی و کوهستانی و صعب العبور تشکیل می دهد ، ماموریت های امداد و نجات جمعیت را حساس تر و سنگین تر کرده است.

وی گفت: از آن جایی که مازندران همواره از ۳۸ حوادث و بلای طبیعی دنیا ۳۲ مورد را تجربه کرده و مستعد بسیاری از خطرات است، همه چالش ها و موانع واقعی شده در قالب سند جامع امداد و نجات تهیه و به استانداری مازندران و جمعیت هلال احمر کشور ارائه شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت : در سفر امروز بیست و پنجم آذر ماه آقای کولیوند به شهرستان بابل ،نشست با اعضای هیات مدیره جمعیت هلال احمر استان ، نشست صمیمی با گروه های امداد و نجات جمعیت استان و بازدید از مجتمع جامع توانبخشی هلال احمر قائمشهر برنامه ریزی شده است.