یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد هفته قبل در نشستی با رئیس جمهور، آخرین وضعیت پروژه های عمرانی و اقتصادی استان را به اطلاع آیت الله سید ابراهیم رئیسی رساند و به بیان گزارش مصوبات و رهاوردهای سفر سال گذشته و برنامه‌ریزی به منظور بررسی پروژه های تحول‌آفرین برای دور دوم سفر رئیس جمهور پرداخت.

به گزارش ایرنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه در شورای اداری استان با اشاره به دیدار روز دوشنبه ۲۱ آذرماه با رئیس جمهور گفت: در این دیدار گزارشی از وضعیت کلی استان ارائه شد و رئیس جمهور را در جریان آخرین اقدامات استان در خصوص پروژه های خرد و کلان قرار داده و مصوبات سفر یک به یک بررسی شد.

سید علی احمدزاده بیان کرد: در این دیدار اعلام شد که سد تنگ سرخ با تخصیص اعتبارات سال آینده آبگیری می شود.

وی ادامه داد: وضعیت عشایر دیلگان و جاده های روستاهایی، جاده های ترانزیتی استان، آب آشامیدنی، روستای گنجگان، جاده پاتاوه به دهدشت و حتی پتروپالایشگاه گچساران که اخیر مجوز آن صادر شده، بصورت جداگانه بررسی شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: رئیس جمهور در این دیدار، ۲ ایراد را مطرح کرد که یکی از آنها بهره وری پایین در استان است که باید بهره وری در استان بالا رود بنابراین مدیران روی بهره وری به صورت متمرکز باید کار کنند.

وی تصریح کرد: مشکل دوم مطرح شده وضعیت استان در حوزه سرمایه گذاری بود که فراهم نبودن زیرساخت ها برای سرمایه گذاری علت این مهم اعلام شد.

احمدزاده بیان کرد: چند پروژه های تحول آفرین در استان شامل تله کابین یاسوج، سد چمشیر، پتروشیمی ها، بزرگترین کشتارگاه مرغ کشور در لیشتر و غیره فعال شده است و پروژه‌های حوزه سرمایه‌گذاری فعال و تعداد زیادی کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هلدینگ‌های دولتی در این استان هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری نکرده اند که باید هلدینگ ها وادار به سرمایه گذاری شوند و خواستار سرمایه‌گذاری آنها در استان هستیم.

احمدزاده تصریح کرد: استان برای افتتاح و بهره‌برداری از چهار پروژه پتروشیمی گچساران، سد چم‌شیر، کارخانه قند و محور ملی پاتاوه به دهدشت آمادگی دارد که از رئیس جمهور دعوت شد.