اهواز- ایرنا- مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه از چند سال گذشته رویه و نگرش کتابخانه های عمومی و نوع مطالبه مردم از آنها تغییر کرده و کتابخانه‌ها به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند گفت: کتابخانه های خوزستان ظرفیت ارایه خدمات به متقاضیان کسب و کار را دارند.

به گزارش ایرنا عباس حسین زاده شنبه در نخستین نشست رویداد ملی کسب و کار کتابخانه های عمومی که در کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد بیان کرد: کتابخانه ها باید به مکانی خدمات رسان در جامعه تبدیل شوند.

وی اظهار داشت:بر اساس نوع نیازی که در حوزه ایجاد اشتغال و کار احساس می شود تلاش خواهد شد تا از ظرفیت کتابخانه های خوزستان برای حمایت از فعالان و متقاضیان کسب و کار استفاده شود.

حسین زاده گفت: استفاده از کتابخانه ها تنها برای مطالعه دیگر قابل قبول نیست و این اماکن باید به فضایی برای ارائه خدمات به جامعه تبدیل شود.

وی افزود: در این شرایط اقتصادی در نظر داریم تا از ظرفیت کتابخانه ها برای حمایت از متقاضیان کسب و کار به شکل های مختلف از جمله ایجاد شرایط برای دریافت تسهیلات، پیگیری از طریق دستگاه های مختلف، راهنمایی فعالیت این حوزه و برگزاری همایش هایی با موضوع اشتغال استفاده کنیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان افزود: کتابخانه ها می توانند با تسهیل گری شرایط کسب و کار موقعیت مناسبی را برای متقاضیان و یا صاحبان این حوزه فراهم کنند.

حسین زاده افزود: نوع خدمات در حوزه کسب و کار شاید در آینده به وظایف یک‌کتابدار اضافه شود.

در خوزستان ۲۲۰ باب کتابخانه وجود دارد.