همدان- ایرنا- پیکارهای کشتی آزاد انتخابی همدان در حالی با قهرمانی مدعیان صاحب نام به پایان رسید که سقوط نهاوند به رتبه چهارم تیمی این مسابقات جالب توجه بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این مسابقات که به میزبانی خانه کشتی شهر همدان برگزار شد، کشتی‌گیران شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، بهار، رزن، کبودرآهنگ و فامنین با یکدیگر به رقابت پرداختند.

کشتی گیران همدانی به نسبت سایر حریفان خود این بار آماده نشان دادند و توانستند با امتیاز ۱۹۹ و با اختلاف به نسبت سایر شهرستان‌ها به مقام قهرمانی برسند.

شهرستان ملایر نیز با ۱۷۴ امتیاز و با فاصله بسیار بیشتر به نسبت دیگر تیم‌ها بر سکوی دوم قرار گرفت و تویسرکان مدعی نوظهور مسابقات با ۹۹ امتیاز رتبه سوم را تصاحب کرد.

نکته جالب توجه در این دوره از مسابقات تنزل نهاوند به رتبه چهارم آن هم با تنها ۹۴ امتیاز بود که ثمره اختلافات و درگیری بین اهالی کشتی این شهرستان است.

تیم بهار نیز با ۶۱ امتیاز عنوان پنجمی را به خود اختصاص داد و فامنین نیز با ۵۵ امتیاز مقام ششم این دوره از مسابقات را کسب کرد.

قهرمانی مدعیان با تغییر وزن نائب قهرمان جهان
در بخش انفرادی این دوره از مسابقات نیز سهم همدانی‌ها بیش از سایر حریفان بود و توانستند از مجموع ۱۰ وزن رقابت‌ها، قهرمانی در پنج وزن را تصاحب کنند.

یونس اردلان از همدان در وزن ۵۷ کیلوگرم و در غیاب میثم فیروزآبادی کشتی گیر صاحب نام نهاوندی عنوان قهرمانی را کسب کرد، اردلان در فینال این مسابقات از سد همشهری خود امین رجبی گذشت و قهرمان شد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم نیز سعید انوری از همدان بازهم عنوان قهرمانی را به دست آورد و مقابل سینا زندی که نسبت به سال قبل یک وزن بالاتر آمده بود، پیروز شد تا دوبنده تیم استان در قهرمانی کشور را تصاحب کند.

داریوش ولی زاده کشتی گیر کهنه کار ملایر در ۶۵ کیلوگرم در فینال مقابل آرین رضایی دیگر کشتی گیر ملایری به پیروزی رسید تا همانند سال گذشته قهرمان شود.

در وزن ۷۰ کیلوگرم یوسف کامرانی با کوله باری از تجربه کار سختی در پیش نداشت و با عبور از محمد خزایی کشتی گیر اهل نهاوند به مقام نخست دست یافت و در وزن ۷۴ کیلوگرم علی کریمی از ملایر در یک کشتی دیدنی محمدرضا شاهمحمدی از همدان را برد تا دوبنده تیم منتخب استان را در روزی که سجاد چهاردولی قهرمان دوره گذشته ناکام بود، تصاحب کند.

عباس زندیه از ملایر در وزن ۷۹ کیلوگرم دست بکار بزرگی زد و عباس یزدانی کشتی گیران نامدار نهاوندی را برد تا عنوان قهرمانی را به دست آورد و یوسف سلگی نایب قهرمان دوره قبل مسابقات نیز رتبه‌ای بهتر از سومی کسب نکرد.

رقابت در وزن ۸۶ کیلوگرم با قهرمانی قاطع هادی وفایی پور دارنده مدال‌های جهانی و آسیایی به پایان رسید و امید کولیوند قهرمان سال گذشته نیز بر سکوی سوم ایستاد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم این مسابقات حسین رسولی از فامنین که سال گذشته در این وزن مهدی حاجیلوئیان نایب قهرمان امیدهای جهان را شکست داده بود، امسال نیز عنوان قهرمانی را کسب کرد تا پدیده این رقابت‌ها باشد، رسولی در این وزن با عبور از امیرمحمد حمیدی دیگر کشتی گیر همدانی توانست بازهم مقام قهرمانی را کسب کند.

در وزن ۹۲ کیلوگرم این مسابقات حسین رسولی از فامنین که سال گذشته در این وزن مهدی حاجیلوئیان نایب قهرمان امیدهای جهان را شکست داده بود، امسال نیز عنوان قهرمانی را کسب کرد تا پدیده این رقابت‌ها باشد، رسولی در این وزن با عبور از امیرمحمد حمیدی دیگر کشتی گیر همدانی توانست بازهم مقام قهرمانی را کسب کند.

مهدی حاجیلوئیان این بار در یک وزن بالاتر یعنی در وزن ۹۷ کیلوگرم گام به میدان گذاشت و توانست با شکست حمیدرضا شاهیده دیگر کشتی گیر همدانی به مقام قهرمانی برسد.

ابوالفضل بربط در وزن ۱۲۵ کیلوگرم دیگر کشتی گیر همدانی بود که همانند سال گذشته توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد و هیچ یک از حریفان موفق به شکست او نشدند.

در این مسابقات دانیال شریعتی نیا کشتی گیر وزن ۹۷ کیلوگرم که پیش از این سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی کشور را کسب کرده بود، حضور نداشت.

نفرات برتر این مسابقات قرار است دی ماه در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور شرکت کنند.

تداوم ناکامی نهاوندی ها
کشتی گیران نهاوندی در رقابت‌های امسال نیز توفیق چندانی نداشتند و سکوی قهرمانی را به حریفان همدانی و ملایری خود هدیه کردند.

از مجموع ۱۰ وزن این مسابقات همدانی‌ها بیشترین قهرمانی را با تصاجب پنج وزن به ارمغان آوردند، ملایری نیز در سه وزن موفق به کسب عنوان نخست شدند.

از مجموع ۱۰ وزن این مسابقات همدانی‌ها بیشترین قهرمانی را با تصاجب پنج وزن به ارمغان آوردند، ملایری نیز در سه وزن موفق به کسب عنوان نخست شدند.

بهار و فامنین نیز در این مسابقات به ترتیب مقام نخست وزن‌های ۸۶ و ۹۲ کیلوگرم را کسب کردند و جالب اینکه تویسرکانی‌ها که رتبه سوم تیمی را به دست آوردند، در بین نفرات اول اوزان مختلف جایگاهی نداشتند.

نهاوندی‌ها در این دوره از مسابقات فقط یک مقام دومی و یک عنوان سومی را به ارمغان آوردند که در تاریخ کشتی این شهرستان بی‌سابقه بود.

اهالی کشتی نهاوند در ماه‌های اخیر همواره درگیر حاشیه‌های متعدد بوده‌اند و بی‌توجهی به سازندگی، اختلاف بین مربیان، تغییرات مداوم در راس هیات کشتی این شهرستان باعث افت آن‌ها در میادین مختلف شده است.