اراک – ایرنا - فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: پرداخت به سیره آقاضیاءالدین عراقی کلید تحقق وحدت حوزه و دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری پیش کنگره آقاضیاءالدین عراقی در اراک افزود: سالروز وحدت حوزه و دانشگاه فرصتی مناسب برای پرداختن به سیره و شخصیت علمای بزرگ و برجسته دینی و دانشگاهی است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: برگزاری نخستین پیش کنگره آیت الله آقا ضیاء الدین عراقی گامی موثر برای پرداختن به شخصیت های بزرگ علمی و دینی استان مرکزی است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح خاطرنشان کرد: شهید مفتح از جمله شخصیت های موثر انقلاب اسلامی و پرچم‌ دار اتحاد میان حوزه و دانشگاه بود که در حوزه های نظری و فکری هم در حوزه و هم در دانشگاه بسیار اثرگذار بود.

سردار کریمی گفت: نامگذاری سالروز شهادت این شهید والامقام به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه یک راهبرد بسیار مهم و نقشه راهی برای این ۲ مرکز علمی است.

وی ادامه داد: تقوا، ساده زیستی و اهتمام به مکتب و راه امام خمینی(ره) از علل مهم موفقیت های شهید مفتح بود و روز وحدت حوزه و دانشگاه فرصتی مناسب برای معرفی و تبیین سیره این شخصیت برجسته انقلاب است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: پرداختن به شخصیت هایی چون آیت الله آقاضیاء الدین عراقی علاوه بر اینکه خیرات فراوانی برای جامعه به همراه دارد می تواند راهبرد وحدت حوزه و دانشگاه را محقق و عملیاتی سازد.

سردار کریمی با اشاره به اهمیت پیش کنگره آقاضیاءالدین عراقی بیان کرد: مرحوم آقاضیاء الدین عراقی یکی از افتخارات استان مرکزی است که در مباحث فقهی و اصولی تحقیقات جامع و سخنان بسیار کاربردی و ارزشمندی دارد و مباحث این شخصیت بزرگوار می تواند برای جامعه علمی، حوزوی و دانشگاهی بسیار راهبردی و قابل استفاده باشد.

وی افزود: به کار بردن تعبیر نور دین و استوانه برای مرحوم آقاضیاء الدین عراقی توسط حضرت امام(ره) نشان از اثرگذاری اقدامات این عالم وارسته است و آثار وی در فقه شیعه و خصوصا اقدامات او در مقابله با عرفان و تصوف انحرافی در نجف همواره در تاریخ اسلام ماندگار است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به دستاوردهای کنگره شهدای این استان گفت: از هفت سال گذشته در ستاد کنگره شهدای استان بزرگان و شخصیت های برجسته استان در حوزه های مختلف با محوریت امام خمینی(ره) و در قالب برنامه ها و طرح های مختلف از جمله هفت اقلیم و طرح شهید ایزد پناه به جوانان و نوجوانان و آحاد مردم معرفی شد.