شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از رشد ۱۲.۷ درصدی جابجایی مسافر در این استان طی هشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر از استان جابجا شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح‌الله غلامی روز شنبه در دیدار با رییس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) مرکز شهرکرد به مناسبت روز حمل و نقل اظهار داشت: در این استان ۲ هزار و ۱۹۰ وسیله نقلیه مسافری به همراه چهار هزار راننده فعال است که سه درصد ناوگان مسافربری و چهار درصد رانندگان این حوزه کشور را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین از جابجایی چهار میلیون تن کالا از سوی ناوگان باری استان طی هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۶ هزار راننده در استان با هفت هزار و ۹۰۰ ناوگان در حوزه بار فعالیت دارند و در سالجاری یک درصد از مجموع بار کل کشور را جابجا کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ۶ هزار ناوگان وانت‌بار نیز در استان فعال است که ۲.۷ درصد ناوگان کشور را به خود اختصاص داده است.

غلامی با اشاره به فعالیت ۶۲ شرکت حمل و نقل کالا و ۶۰ شرکت حمل و نقل مسافری در استان، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۰ انجمن صنفی از جماه انجمن صنفی رانندگان، انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان و انجمن‌های کارفرمایی حمل و نقل کالا و مسافری در این استان حقوق صنفی رانندگان را پیگیری می‌کنند.

وی از صدور ۲۲ هزار و ۵۴۱ برگه معاینه فنی در استان طی هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: در استان سه مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از بررسی ۸۶ مورد تخلف رانندگان استان در کمیسیون ماده ۱۱ و رسیدگی به ۷۳ مورد تخلف شرکت‌ها در کمیسیون ماده ۱۲ طی سالجاری خبر داد و گفت: سامانه ۱۴۱ به صورت شبانه‌روزی آماده ثبت شکایات مردمی است.

اجرای ۷۴ طرح راهسازی روستایی در استان

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار با اشاره به اینکه دو سوم راه‌های اتباطی این استان، روستایی است، اظهار داشت: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۳۷ کیلومتر راه روستایی در این استان احداث شده که از این میزان ۴۲۰ کیلومتر جاده روستایی بالای ۲۰ خانوار هنوز آسفالت نشده است.

سید مهدی مرتضوی‌زاده افزود: ۷۴ طرح احداث راه روستایی در استان فعال است که از این تعداد ۲۹ طرح تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و ۵۴ طرح نیز در دست احداث است.

وی تصریح کرد: تعهد اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای احداث راه برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که حدود ۴۰ درصد روستاهای استان زیر ۲۰ خانوار است و سایر نهادها به این روستاها خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ۲۶ آذر ماه هر سال یادآور صدور فرمان انقلابی امام راحل در سال ۱۳۶۲ با هدف اعزام کامیون‌ها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالاهای وارداتی از مبادی دریایی کشور است.

این روز برای آگاهی هرچه بیشتر جامعه با نقش و جایگاه صنعت حمل و نقل در جابه جایی کالا در سطح کشور از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز حمل و نقل تعیین شده است.