یزد – ایرنا- نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: تداوم تحریم‌های ظالمانه دشمنان و سوء مدیریت ۲ عامل اصلی اکثر مشکلات اقتصادی و فرهنگی در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا صباغیان عصر شنبه در نشست با خبرنگاران شهر مهریز افزود: فشار حداکثری دشمنان نظام و انقلاب اسلامی با افزایش تحریم‌ها و تهدیدها برای تسلیم کردن ملت و دولت ایران همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: موفقیت‌های گسترده کشورمان در مسئله انرژی هسته‌ای و ساخت موشک و مسایل نظامی موجب افزایش تهدیدها و فشارحداکثری بر نظام اسلامی ایران شده است.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم، مروست و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تا ملت و دولت ایران دست از اهداف مقدس خود برای تعالی کشور بر ندارد و تسلیم نشود، قطعا دشمنان به توطئه‌های خود ادامه می‌دهند.

صباغیان بیان کرد: برای حل مشکلات به صورت ریشه‌ای و پیروز شدن بر مسایل و مشکلات که بخشی به دلیل تحریم و بخشی نیز به خاطر سوء مدیریت است باید در ابتدا ساختارها اصلاح شود.

وی تاکید کرد: وجود دستگاه‌های متعدد در حوزه فرهنگی و اقتصادی و موازی کار علت برخی از مشکلات است و باید برای برون رفت از آنها اقدام مناسب صورت گیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید در مباحث فرهنگی و اقتصادی یک تمرکز و هماهنگی بهتر و بیشتری در کشور ایجاد شود تا شاهد موفقیت و غلبه بر معضلات باشیم.

صباغبان بیان کرد: اگر در نهادهای فرهنگی و اقتصادی یک هماهنگی و تمرکز ریشه‌ای در سطح کشور به وجود آید قطعا دستگاه‌های مسئول پاسخگوی اعمال خود خواهند بود.

وی گفت: ریشه مشکلات در کشورمان همان موازی کاری در خیلی از مسایل است و برای اینکه نظارت‌ها به خصوص توسط مجلس قوی‌تر شود باید دارای هماهنگی و تمرکز در امور مختلف باشیم.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی به اهمیت و نقش نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: قانونگذاری و نظارت ۲ رسالت اصلی مجلس است و باید نمایندگان همه وظایف خود را کامل انجام دهند.

صباغیان تصریح کرد: اگر هم قانونگذاری و هم نظارت توسط نمایندگان مجلس دقیق و کامل باشد، بخش زیادی از مشکلات مرتفع و شاهد شکست اهداف دشمنان می‌شویم.

در این نشست به سوالات خبرنگاران و شهروند خبرنگاران شهرستان مهریز پاسخ داده شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزا نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.