مهدی پارسی روز یکشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طول قطعه چهار بزرگراه زابل - زاهدان ۱۷ کیلومتر بوده که تاکنون ۱۰ کیلومتر آن به بهرهبرداری رسید و هماینک عملیات آسفالت پنج کیلومتر ادامه این مسیر بعد از اتمام مراحل زیرسازی آغاز شده است.
وی ادامه داد: تاکنون برای ساخت باند دوم در این قطعه ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و جهت تکمیل و اتمام آن نیز به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این ادارهکل همزمان با ساخت قطعه چهار بزرگراه زابل- زاهدان قطعه سه این مسیر را نیز بطول ۲۷ کیلومتر به همراه پل شیله در دستورکار قرار داد که پیشبینی میشود در صورت تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز تا پایان سالجاری ۱۵ کیلومتر از این مسیر آماده بهرهبرداری شود.
وی با بیان اینکه مسیر ارتباطی زابل- زاهدان بخشی از محور ترانزیتی چابهار- میلک است که نقش بسزایی در رونق اقتصادی کشور و توسعه سیستان و بلوچستان دارد، گفت: با پیگیریهای این ادارهکل در افزایش اعتبارات ساخت بزرگراه از سال ۹۷ تاکنون در این محور مهم ارتباطی استان ۴۲ کیلومتر بزرگراه به همراه پل نهراب به بهرهبرداری رسیده است.
پارسی با بیان اینکه از مجموع ۲۰۰ کیلومتر محور زابل- زاهدان تاکنون ۱۳۵ کیلومتر آن دو بانده شده است، افزود: این ادارهکل بنا دارد در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز عملیات ساخت قطعه ۲ به عنوان تنها قطعه باقیمانده این مسیر بطول ۳۱ کیلومتر را تا پایان سالجاری آغاز کند.