یزد- ایرنا- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: وحدت بین دو مجموعه مهم علمی و فرهنگی حوزه و دانشگاه زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات کشور است.

حجت الاسلام محمدحسین متوسل روز یکشنبه به مناسبت ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حاصل وحدت و هم افزایی میان حوزه و دانشگاه باید کمک به جامعه و گره گشایی از مسایل و مشکلات مهم کشور باشد و این دو مجموعه مهم عامی می توانند به دولت برای رفع موانع مقابل روی جامعه کمک کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای وحدت این دو مرکز علمی و فرهنگی اقدامات خوبی صورت گرفته است، ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری باید از دستاوردهای علمی دانشگاه و حوزه برای رفع مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور استفاده شود تا اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی تحقق یابد.

مسئول سابق حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های یزد اظهار کرد: همکاری مسئولان اجرایی و بهره‌گیری از ظرفیت مراکز دانشگاهی و حوزوی نقش مهمی در حل بسیاری از معضلات فرهنگی و اقتصادی جامعه دارد و انتظار این است که مدیران با واگذاری اجرای برخی از امور فرهنگی و اقتصادی به دانشگاه‌ها و بهره گیری از ظرفیت حوزویان برای توسعه متوازن کشور بیش از پیش از ظرفیت مراکز علمی استفاده کنند.

وی یادآورشد: تقویت وحدت حوزه و دانشگاه، تعالی و موفقیت نظام و انقلاب اسلامی را در ابعاد مختلف به همراه دارد و این دو مجموعه علمی در عمل ۲ بال جامعه اسلامی برای توسعه و پیشرفت هستند .

متوسل گفت: یکی از اهداف همیشگی دشمنان است که بین حوزه و دانشگاه ارتباط نباشد، بنابراین باید برای تقویت اهداف انقلاب ارتباط میان این دو مجموعه تقویت شود و روز وحدت حوزه و دانشگاه یک فرصت مناسب برای بررسی دقیق راه‌های ارتقای این هماهنگی و هم افزایی است.

۲۷ آذر، یادآور شهادت مظلومانه شهید آیت اللّه دکتر محمد مفتح است که به دلیل تلاش هایش برای وحدت ۲ نهاد حوزه و دانشگاه، این روز، «روز وحدت حوزه و دانشگاه» نامیده شده است.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۷۰ مرکز آموزش عالی و ۴۰ حوزه علمیه است .