پردیس - ایرنا - معاون عمرانی فرماندار شهرستان پردیس اعلام کرد: تکمیل و ساماندهی بلوار امام رضا (ع) با حریم آزادراه تهران - پردیس تعارض دارد و در انتظار تکمیل شاخه شمالی این آزادراه است.

امین قنبری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موضوعاتی از جمله تملک و یک سری موانع برای پیشرفت طرح وجود دارد که اگر حل شود این طرح تکمیل خواهد شد و رفع و حل تمام موارد منوط به تخصیص منابع مالی است.

وی با بیان اینکه ترافیک سنگین بلوار امام رضا (ع) مشکلاتی برای شهروندان پردیسی ایجاد کرده است، ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده با حداقل اصلاح هندسی تا حدودی بار ترافیکی را کاهش می دهیم و این کاهش بار ترافیکی با توجه به تردد بالا در این مسیر و افزایش جمعیت نسبی است و مطلوب شهروندان نخواهد بود اما شرایط ترافیکی محدوده به مراتب بهتر خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: به موضوعات ترافیکی نمی توانیم به صورت جزیره ای نگاه کنیم ترافیک شهری، مجموعه ای از اتفاقات است که بر هم اثر گذار هستند.

قنبری با اشاره به اصلاح وضعیت ترافیکی خیابان شهید صارمی، تاکید کرد: خیابان شهید صارمی به صورت مستقیم وارد خیابان امام خمینی (رض) که خیابان اصلی شهر بومهن است می شد و مسیر کند رو در اختیار کسبه و پارک خودرو بود.

وی ادامه داد: برای فعال کردن مسیر کند رو و استفاده حداکثری از معابر شریانی و معابر اصلی پیشنهاد شهرداری بومهن برای فعال سازی مسیر کندرو در شورای ترافیک به اتفاق پلیس راهور موضوع بررسی شد.

معاون عمرانی فرماندار پردیس گفت: در شورای ترافیک مصوب شد که مسیر کند رو از مسیر اصلی جدا و مدخل ورودی بلوار امام خمینی (رض) از خیابان شهید صارمی تفکیک و مسیر کند رو فعال شود.

وی افزود: دسترسی به ضلع جنوبی شهر بومهن از تقاطع غیر همسطح که ۲۰۰ متر جلوتر هست تامین و علائم راهنمایی و رانندگی مورد نیاز هم در طی مسیر نصب شده است و برای تغییر رفتار ترافیکی شهروندان برای استفاده از مسیر تقاطع غیر هم سطح به گذر زمان نیاز هست تا به رویه دسترسی جدید عادت کنند.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان پردیس یادآور شد: به طور متوسط در هر ساعت یکهزار خودرو در این مسیر تردد دارند که برای گشایش در این مسیر پرترافیک از بخش‌های مختلف مانند تقاطع غیر همسطح و دوربرگردان باید استفاده کنیم تا بار ترافیکی در محدوده توزیع شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.