بجنورد- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: همزمان با سراسر کشور و در ایام شهادت مظلومانه حضرت فاطمه (س) این استان میزبان ۶ شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ محمد نجاتی روز یکشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت شهدای گمنام دفاع مقدس اظهار کرد: ۶ شهید گمنام در ۲۹ آذرماه وارد خراسان شمالی می شوند و مردم این استان میزبان این لاله های سرخ هستند.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده چهار شهید گمنام در مرکز استان و ۲ شهید در شهرستان مانه و سملقان تدفین خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: شهدای گمنام در پادگان یگان ویژه نیروی انتظامی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، دادگستری کل، پتروشیمی بجنورد، در ستاد فرماندهی فراجای مانه و سملقان و روستای گزآباد این شهرستان تدفین خواهند شد.

امیرسرتیپ نجاتی با بیان اینکه در تمامی شهرستان ها مراسم استقبال و تشییع برگزار می شود خاطرنشان کرد: این آیین ابتدا در شهرستان فاروج، شیروان، اسفراین، جاجرم، گرمه، رازو جرگلان، مانه و سملقان و در نهایت مرکز استان برگزار خواهد بود.

وی گفت: این مراسم با هماهنگی فرمانداران و فرماندهی مقاومت بسیج شهرستان ها اجرا می شود که در هر شهرستان ساعت ۱۵ بعدازظهر مراسم استقبال از شهدای گمنام، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع آن شهرستان مراسم وداع و صبح روز بعد مراسم تشییع پیکرها انجام می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: مراسم تشییع و خاکسپاری ۶ شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) (۶ دیماه) خواهد بود.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد و در شمالشرق کشور واقع است.