قزوین - ایرنا - سرپرست اردوی تیم ملی ماراتن و رییس هیات دوومیدانی استان قزوین گفت: اردوی ملی پوشان دوی ماراتن و نیمه ماراتن کشور به میزبانی قزوین از سطح فنی بالا و مطلوبی برخوردار است.

علی غربی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مربیان تیم ملی حاضر در این اردو از وضعیت ورزشکاران رضایت داشته و برگزاری این اردو را نیز در ارتقای آمادگی بدنی و روحی دوندگان تیم ملی بسیار موثر می دانند.

وی با اشاره به برپایی اردوی این تیم در قزوین که از ۲۰ آذرماه جاری آغاز و به مدت ۱۰ روز نیز ادامه دارد، افزود: تلاش زیادی صورت گرفته تا در اردوی قزوین همه امکانات لازم و ایده ال را جهت افزایش قدرت بدنی و آمادگی دوندگان حاضر فراهم آوریم.

این مسوول ورزشی خاطرنشان کرد: استان قزوین نیز در این اردوی آمادگی تیم ملی چهار نماینده دارد که ابوالفضل محمودیان و فرض الله رستمی به عنوان مربی و علی رستمی و بهرام آرزویی هم به عنوان ورزشکار در کنار سایر نفرات دعوت شده به تمرین می پردازند.

رییس هیات دو و میدانی استان قزوین یادآور شد: در روز پایانی اردوی قزوین نیز یک دوره مسابقه انتخابی پیش بینی شده و در نهایت نفرات برتر به عضویت تیم ملی دوی ماراتن و نیمه ماراتن درمی آیند.

غربی اضافه کرد: این مسابقات انتخابی در روستای پیریوسفیان، زادگاه فرض الله رستمی و علی رستمی از قهرمانان دو و میدانی کار قزوین برگزار می شود و در خلال این رخداد از زحمات این افراد قدردانی خواهد شد.

تیم ملی دوی ماراتن و نیمه ماراتن خود را برای شرکت در رقابت های ماراتن امارات در دوبی و همچنین مسابقات قهرمانی آسیا آماده می کند.