آستارا- ایرنا- فرماندار آستارا گفت: ۲۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۲۲ نفر از جوانان این شهرستان در سال جاری پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عنایت رضایی‌پور روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان آستارا بیان کرد: امسال همچنین ۸۵ مجوز مشاغل خانگی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ جهت ارایه تسهیلات اشتغالزایی در این شهرستان صادر شده است.

وی نبود مهارت را عامل مهم بیکاری در بین جوانان عنوان کرد و افزود: باید برای توانمندسازی جوانان به عنوان میدان‌داران اصلی گام دوم انقلاب اقدام‌های بیشتری صورت گیرد؛ چنان که هر جا به جوانان اعتماد شده، نتیجه مناسب به دست آمده و در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی صورت گرفته است.

فرماندار آستارا با تاکید بر استفاده از توان و ابتکار جوانان در حوزه‌های مدیریتی دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: خدمات‌رسانی دولت به مردم با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان در حوزه‌های مدیریتی دستگاه‌های اجرایی با تحرک بیشتری به پیش می‌رود.

وی در ادامه لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های فرهنگی مرتبط با جوانان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد نیز به منظور تاثیرپذیری برنامه‌ها بهره گرفته شود.

رضایی‌پور همچنین ارتقای سطح سواد رسانه‌ای در بین جوانان با توجه به شرایط کنونی را ضروری دانست و گفت: برای مقابله با جنگ نرم دشمن باید برنامه داشته باشیم، وگرنه بدون آموزش و افزایش آگاهی رسانه‌ای جوانان این امر امکان‌پذیر نیست.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.