به گزارش ایرنا از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شهرام حی شاد با اشاره به اینکه ارزیابی ۶ماهه اول سال ۱۴۰۱ از طریق بستر الکترونیکی انجام شده است، گفت: این ارزیابی از شهریور ماه سال جاری شروع و در نیمه آبان ماه پایان یافت. بر اساس نتایج این ارزیابی از مجموع ۸ هزار و ۷۴۴ دفتر پیشخوان شهری، ۵ هزار و ۲۴۳ دفتر پیشخوان رتبه یک، ۳ هزار و ۳۵۳ دفتر رتبه دو و ۱۴۸ دفتر پیشخوان رتبه سه را کسب کردهاند.
وی عنوان کرد: فرآیند ارزیابی دفاتر پیشخوان بر اساس خوداظهاری دفاتر، دریافت امتیاز انجمن استانی، بررسی و تایید امتیازات و مستندات توسط مناطق نهگانه رگولاتوری انجام میشود. در این مرحله اطلاعاتی مانند مشخصات کامل دارنده پروانه دفتر پیشخوان با پروانه صادر شده، مشخصات حقوقی دفتر و اطلاعات تماس، و موقعیت جغرافیایی بررسی و صحتسنجی میشود.
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری در مورد اهداف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ارزیابی و رتبهبندی دفاتر پیشخوان گفت: توزیع عادلانه و هدفمند خدمات، ارتقای کیفیت ارایه خدمات در دفاتر پیشخوان، تشویق دفاتر پیشخوان به ارتقای جایگاه خود، دستهبندی و ارایه خدمات دستگاهها بر اساس رتبهبندی انجام شده از جمله مهمترین اهداف رگولاتوری برای ارزیابی این دفاتر است.
حی شاد بیان کرد: تعیین رتبه تمامی دفاتر پیشخوان فعال در سطح کشور، ایجاد فرهنگ مشارکت برای تفهیم ارزش رتبهبندی به منظور دریافت خدمات بیشتر، ارتقای جایگاه دفاتر برای دریافت خدمات از دستگاههای ارایه دهنده، تکمیل بانک اطلاعاتی دفاتر پیشخوان دولت در پایگاه داده اطلاعاتی رگولاتوری و ارایه دسترسی خدمات به دفاتر پیشخوان دولت بر اساس رتبه کسب شده از دستاوردهای ارزیابی و رتبهبندی دورهای دفاتر پیشخوان دولت است.