تهران - ایرنا - موتور جست و جوی ایران ساخت با قابلیت ارائه دایره اطلاعات بیشتر در اختیار کاربران فارسی زبان قرار گرفت.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مهدی امانی عضو هیات مدیره شرکت تورین تن ارائه دهنده این موتور جست و جو در مورد دستاورد فناوران ایرانی گفت: موتور جست و جوی ایران ساخت می تواند مکمل خوبی برای نمونه های خارجی باشد.

وی افزود: موتور جست و جوی ایرانی این قابلیت را دارد تا هم به صورت آفلاین و هم به صورت (برخط) آنلاین مورد استفاده قرار گیرد و در دسترس کاربران برای بروزرسانی به صورت ساده قرار می گیرد.

بومی سازی اطلاعات

این فناور یادآور شد: موتور جست و جوی ایران ساخت می تواند سرعت در بروزرسانی را ارتقا دهد و اطلاعات را به صورت بومی در اختیار کاربران قرار دهد و آخرین خبرها را به سرعت در دسترس قرار دهد.

امانی یادآور شد: در این موتور جست و جو می توان اقدامات متعددی در نظر گرفت که شاید در موتور جست و جوی غیر ایرانی ممکن نباشد زیرا آنها به صورت تخصصی روی زبان فارسی و گویش های آن کار نکرده اند.

وی خاطرنشان کرد: موتور جست و جوی ایران ساخت این ظرفیت را ایجاد کرده است تا گویش های کردی و لری و حتی لهجه های مختلف نیز قابلیت جست و جو در دایره اطلاعات را داشته باشند.

ایجاد بالغ بر۲۰ فرصت شغلی

عضو هیات مدیره این شرکت دانش بنیان مهم ترین مزیت موتور جست و جوی ایران ساخت را توسعه زبان فارسی دانست و گفت: اگر از موتور جست و جوی دانش بنیان و شرکت های خصوصی حمایت شود، این موتور جست و جو می تواند راهگشا باشد.

امانی خاطرنشان کرد: شرکت تورین تن تاکنون موفق به ایجاد بیش از ۲۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم شده است و تلاش می کند تا با توسعه فعالیت های خود موقعیت های شغلی بیشتری ایجاد کند.