کاشان- ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی گفت:دولت سیزدهم در سال جاری ۸۳ هزار میلیارد تومان صرف خرید تضمینی گندم از کشاورزان کرد که این رقم بیش از مجموع پولی است که در هشت سال گذشته برای خرید گندم از کشاورزان هزینه شده بود.

به گزارش ایرنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد روز دوشنبه در جمع تولید کنندگان اردستان افزود: این اقدام دولت به اقتصادی شدن کشاورزی کمک می کند و همه تلاش ما در مجموعه دولت رفع مشکلات حوزه کشاورزی و دامپروری است.

وی اظهار کرد:باید شرایط توسعه صنعت دامپروری و طیور در اردستان فراهم و امکانات مختلف این زنجیره ایجاد شود؛ هیچ محدودیت در صدور مجوز مرغداری و دامپروری نداریم. در این منطقه دامپزشکی در کنترل بیماری های دام و طیور موفق بوده است.

ساداتی نژاد گفت: خط اعتباری به اردستان و در اختیار بانک کشاورزی اصفهان قرار داده می شود و مصوبات امروز در قالب تسهیلات، عملیاتی خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد:باید تلاش کنیم جمعیت موجود در این منطقه حفظ شود وگرنه بعد از چند سال ممکن است این منطقه درگیر مهاجرت شده و خالی از سکنه شود.

ساداتی نژاد گفت:در بحث ترمیم قنات های اردستان ۱۰ میلیارد تومان پرداخت می کنیم تا مشکل این بخش هم رفع شود؛ هرچند این رقم برای ترمیم ۴۰۰ قنات اردستان کافی نیست،اما مردم هم خودشان همراهی می کنند تا قنات ها احیا شوند.

وی افزود: ایجاد شرکت شهرک های کشاورزی در اردستان مهم است تا امکان ارئه آسان‌تر تسهیلات به مجتمع های دامپروری فراهم شود و ما هم آمادگی داریم سه میلیارد تومان به حوزه دامپروری اردستان به شکل بلاعوض کمک کنیم.

وی اظهار کرد:برای مهار سیلاب ها مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به بخش آبخیزداری اردستان کمک می کنیم. کارخانه دنیای فلز اردستان که سال ها متوقف مانده و هم اکنون در اختیار بانک کشاورزی است. ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر را دارد و برای راه اندازی این مجموعه پیگیری لازم را انجام می دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی روز دوشنبه وارد اردستان شد و در بدو ورود به این شهرستان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

در این مراسم از ۱۰ نفر تولیدکننده برتر اردستان در حوزه دامپروری تجلیل شد.

بازدید از دامداری فجر، شرکت تعاونی دام داران مهاباد، شرکت در نشست هم اندیشی تشکل ها، و نشست با فعالان بخش کشاورزی از برنامه های وزیر جهاد کشاورزی در اردستان است.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.