اصفهان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت:گزارش‌های مراجع انتظامی بیانگر رشد آمار تصادفات جرحی و فوتی در استان است.

به گزارش ایرنا، مهران زینلیان روز سه شنبه درنشست شورای ترافیک استان اصفهان با استناد به گزارش پلیس راه و راهنمایی و رانندگی افزود: جان باختگان کودک و نوجوان تصادفات بیش از بزرگسالان است و باتوجه به اهمیت این موضوع تصمیمات لازم اتخاذ شد و نقش محوری صداوسیما درباره فرهنگ سازی پیشگیری از تصادفات مورد تأکید قرار گرفت.

زینلیان افزود: همچنین مقرر شد مواردی که در شورای ترافیک مطرح می شود با برنامه زمانب‌ندی خاص و مشخص در جلسات آینده پیگیری شود.

پیش از این پزشکی قانونی استان اصفهان اعلام کرده بود از اول امسال تا پایان مهر متوفیات ناشی از حوادث ترافیکی ارجاعی به اداره کل پزشکی قانونی استان ۶۸۷ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان از مجموع تلفات حوادث ترافیکی سال جاری در استان اصفهان، ۱۴۱نفر زن و ۵۴۶ نفر مرد بوده اند.

زینلیان همچنین از تمدید طرح شناورسازی ساعات کاری ادارات اصفهان تا پایان سال خبر داد و گفت : باتوجه به گزارش‌های ارائه شده درباره تاثیرات مطلوب این طرح تاکنون، تصمیم بر ادامه اجرای آن تا پایان سال گرفته شد.

وی همچنین بر کنترل سرعت در بزرگراه ها و تسریع در ارسال پیامک جریمه برای افراد خاطی تاکید کرد.

این مسوول با اشاره به موارد مرتبط با توقفگاه کامیون‌ها در محور ورودی شمال شهر افزود: با اجرایی شدن این طرح از ورود انواع کامیون به داخل شهر جلوگیری می‌شود و رانندگان در توقفگاه مربوطه در شمال شهر می توانند از پارکینگ استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: درخصوص دسترسی های محلی غرب استان، محلات منطقه ۱۳ و ۱۹ و نحوه اتصال آن نظرات دستگاه ها ارائه و مقرر شد بازدید مشترکی در این مورد انجام و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

طرح شناورسازی ساعات کاری ادارات در اصفهان از ابتدای مهر در شورای ترافیک استان با موافقت استاندار همزمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شد و فعالیت ادارات مختلف بصورت شناور از ساعت هفت صبح تا هشت و سی دقیقه اجرا شد.