کاشان-ایرنا-فرماندار ویژه کاشان گفت:شرکت های دانش بنیان برای دولت و مملکت بار نیستند بلکه می‌توانند بار اشتغال را در کشور به دوش بکشند و برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان علمی شغل ایجاد کنند.

به گزارش ایرنا، محمد شریف زارعی روز سه شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کاشان افزود: شرکت های دانش بنیان خوبی در کاشان داریم که اگر فعال شوند برای حداقل ۵۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی در مقاطع تحصیلی کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری شغل ایجاد می کنند.

وی اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان در یک قطعه زمین کوچک هم فعال می شوند و معضل بیکاری بسیاری از دانش آموختگان دانشگاهی با فعالیت این شرکتها رفع می شود.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: در بعضی بخش های صنعتی فردی صدها هکتار زمین گرفته و تنها یک سوله احداث کرده،اما هیچ اقدامی جهت فعالیت واحد صنعتی خود انجام نمی دهد و گرفتن زمین از این افراد هم کار بسیار مشکلی است.

زارعی گفت: کاشان از صنایع کارگری اشباع شده ، بحث اتباع بیگانه در این شهرستان هم ظرفیت و هم تهدید است، اگربخواهیم بحث کارگری خود را رفع کنیم باید با مدیریت صحیح و بررسی همه جهات،در صنایع موجود که نیازمند کارگر است تا حدودی از ظرفیت اتباع خارجی در حوزه کارگری استفاده شود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.