به گزارش روز سهشنبه ایرنا، تصاویر منتشر شده در رسانهها و مطبوعات انگلیس نشان میدهد که جمعیت زیادی از مسافران ساعتها در سالن توزیع بار، از روی استیصال انتظار میکشند. بار برخی هم گفته میشود که به مقصد حمل نشده و این وضعیت خشم مسافران را برانگیخته است.
مسافران خطوط هوایی «بریتیش ایرویز» بیشترین مشکل را متحمل شدهاند؛ به ویژه هنگامی که وزش شدید باد در روز یکشنبه، کار بارگیری و انتقال چمدانها را از هواپیما به داخل فرودگاه دشوار کرده بود.
یکی از مسافران در توییتی نوشت: فرودگاه هیترو کاملاً به هم ریخته است. هیچ کارمندی برای پهلوگیری هواپیما (در باند) در دسترس نیست و این وضع سبب شده تا مسافران ساعتها در هواپیما انتظار بکشند.
وی افزود: حملکننده چمدان نیز وجود ندارد. صدها نفر ساعتها منتظر چمدانهای خود هستند.
یکی دیگر از مسافران گفت: پس از سه ساعت انتظار، اکنون به ما گفته شده است که برگه گم شدن چمدانها را تکمیل کنیم و به خانه برویم. این درحالی است که چمدانهایمان هنوز از هواپیما خارج نشده است. سیستم کاملا معیوب است.
یکی از سخنگویان فرودگاه هیترو بدون عذرخواهی از مسافران، ادعا کرد که مسئولیت چمدانها بر عهده خطوط هوایی است.
این درحالیست که تابستان امسال نیز بروز نقص فنی به بروز هرج و مرج در سامانه توزیع بار منجر شده بود. اوضاع به حدی وخیم شد که تصاویر چمدانهای تلبار شده تا مدتی سوژه رسانهها بود و چندی بعد هم گزارش شد که بوی نامطبوع چمدان ها فرودگاه را فراگرفته است.
اما مشکل اخیر در سامانه توزیع بار درحالی رخ میدهد که قرار است صدها نفر از کارکنان نیروهای مرزی در روزهای آینده در اعتراض به شرایط کاری و دسمزدهای خود دست از کار بکشند. مسئولان فرودگاه به مسافران درباره احتمال تاخیرهای طولانی در پروازها و خدمات رسانی هشدار داده اند.
شرکتهای بریتیش ایرویز و «ویرجین آتلانتیک» برای به حداقل رساندن اختلالات در روزهای برگزاری اعتصاب، فروش بلیط را محدود کرده اند.
تورم مهار نشدنی، افزایش بهای مواد غذایی و انرژی، کمبود گاز و برق، مردم انگلیس را به اعتراض و اعتصاب واداشته است. بر پایه آخرین آمارها نرخ تورم ۱۰.۷ درصد گزارش شده و در مسیر رسیدن به ۱۵ درصد قرار دارد. کشور در وضعیت رکود اقتصادی است و مقامات انگلیسی از حل مشکلات مردم ابراز ناتوانی کردهاند.