سید مجتبی حسینی روز سه شنبه در نشست کارگروه اقتصاد دیجیتال استان همدان با اشاره به اینکه اقتصاد دیجیتال رویداد جدیدی است و با کارهای روزمره مردم نزدیکی مشخصی ندارد، افزود: دستگاههای اجرایی استان بخصوص جهاد کشاورزی و گردشگری باید تلاش کنند از اقتصاد دیجیتال بهره بیشتری بخصوص در گلخانه ها و مرغ داری ها ببرند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: اگر سهم خود را در اقتصاد دیجیتال بیشتر کنیم، با توجه به نقش آفرینی که می توانیم در کشور داشته باشیم، سهم بیشتری از اقتصاد دیجیتال کشور به استان همدان خواهد رسید.
وی تصریح کرد: باید بتوان سامانه تولیدات مشاغل خانگی و حتی خانه مسافرها را در قالب اقتصاد دیجیتال عرضه کرد تا گردش مالی بهتر و قابل ارزیابی دقیق داشته باشیم.
حسینی شفافیت در امور مالی ، کاهش ترددها و سهولت در خدمت رسانی را از دیگر ویژگیهای کارکردی اقتصاد دیجیتال عنوان کرد.
وی یادآور شد: اگر بتوانیم کشاورزی و آبیاری را به صورت هوشمند اجرا کنیم، ضمن کاهش هزینه ها، می توانیم بهره وری بیشتری داشته باشیم.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با توصیه به دستگاههای اجرایی استان برای ایفای سهم خود در اقتصاد دیجیتال استان، ابراز امیدواری کرد که بتوانیم همدان را به شهری هوشمند تبدیل کنیم.
وی گفت: برخی اپلیکیشن های کاربردی تا چند هزار پرسنل دارند که این مساله بیانگر نقش و قدرت فناوری اطلاعات است.
حسینی افزود: موسسه گالوپ در یک آینده پژوهی پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۷ ، در آمریکا ۵۰ درصد مشاغل از بین می رود و فناوریهای جدید و ربات جایگزین آنها می شود که موجب نگرانی مردم آمریکا شده است .
در این نشست احمد شانیان رئیس سازمان صمت در سخنانی گفت: گسترش اقتصاد دیجیتال در همدان امری فرا دستگاهی است و مهمترین مساله در آن فرهنگ سازی در این عرصه است.
وی راه اندازی اتحادیه کسب و کار دیجیتال را در استان همدان پیشنهاد کرد.
حسین وفایی رئیس طرح و برنامه سازمان صمت نیز گفت: همه کسب و کارها باید کد نقش بگیرند و تاکنون ۳۴ هزار کد نقش در استان همدان صادر شده است که ۴۱۰ مورد نیز مربوط به صنعت و معدن بوده است.
وی با اشاره به اینکه هوشمند سازی برخی واحدهای صنعتی استان همدان انجام شده است،افزود: حضور فعالان اقتصادی در سامانه جامع تجارت کمک شایانی به تسهیل در فرایندهای و تبادلات بازرگانی است.